Za me je to blbost, z zadneho uhlu to pro Microsoft nevesti nic dobreho. A MS rozhodne neni minimalne v posledni dekade firma, ktera zkousi nove riskantni neotrele napady.
Jinak PS4 = hodne hodne upraveny BSD system.
Xbox jsou sice v podstate oriznute Windowsy, ale Win32 API tam nenajdete a novy Xbox by mohl byt postaven na beznem "pececkovem" UWP. Tudiz spis bych to videl tak, ze tam pobezi MS Store a vybrane certifikovane aplikace z obchodu. Takove nenapadne Windows S. :-)
Podle mě to není správná cesta. Chápu, že se rozdíly stiraji. Pc si můžu připojit k TV a hrát na gamepadu. Tak proč bych si konzoli nemohl připojit k monitoru a pracovat / hrát na klávesnici a myši? Jako ok, ale mně to prostě nesedí. Mám rád oddelenost a exkluzivnost platforem. Ač směr Microsoftu je zajímavý. Game pass a exkluzivity na pc i konzoli a pak už vlastně výrobeni referenčního pc (xbox). Třeba to chce čas změnu vstřebat. Já se teda těším spíš na ps5 a PS exkluzivity. Byl by to docela odvazny krok a jsem na MS zvědavý :-)
Připomíná mě to situaci kdy Sony po updatu zatrhla používání Linuxu na PS3, které vesele lidi nakupovali na stavby superpočítačů (ať amatérských, či profi), protože konzole měla unikátní procesory architektury PowerPC. Tehdy naštvali spoustu lidí. Ale bylo to logické - výrobní cena tych konzol byla vyšší než prodejní a na každé takové konzoli na které se nehrálo prodělali.
Tohle s Xboxem by asi opravdu mohlo fungovat jen tak, že by měli smlouvu třeba se Steamem a ten vytvořil speciální obchod pro Xbox s vyššími cenami - aby MS z toho měl tu marži.
Nicméně stejně by to neřešilo Multiplayer - tedy poplatek za Xbox Live.
Leda že by hraní PC her na konzoli bylo prostě zpoplatněno nějakým tučným měsíčním/ročním paušálem. To by snad dávalo smysl.
Pokud by to udělali a zpřístupnili tak třeba Steam, tak konzole ztratí své kouzlo v tom, že "vždy funguje" a dokáže ji obsluhovat i člověk, který neviděl počítač. Neřeší problémy s kompatibilitou a výkonem, hry jsou odladěné. Otevřít tam Steam, tak se z toho MS zblázní. Nejde podle mě o exkluzivity za účelem prodeje HW, ty MS už většinou stejně dává i pro PC, jde o ten základní princip a navíc propaguje Xbox jako značku/službu (i ve Windows 10) a ne jako konzoli.
To je zajímavé. MS v poslední dekádě dost změnil zdroje příjmů, odvrátil se od prodeje softwaru k prodeji služeb. Začal vyrábět počítače, kteří ostatní kopírují. Jako první vytvořil systém, který měl fungovat opravdu na všem. Začal "milovat" Linux. I s těmi konzolemi vlastně dost riskoval, když vsadil na to, že se budou ovládat křepčením před televizí. :) Vydržet mu Kinect trochu déle, už měl základ pro ovládání VR.
Jasně, neuchytil se v sociálních sítích, pohořel s mobily a pořád se mu nepodařilo zabít IE, ale rozhodně bych neřekl, že neriskoval. :)
Vždyť to vyplývá z definice. Co je exkluzivní, to není nikde jinde (tj. je to jinde "blokováno"). Je to prostě obchodní taktika, jak nalákat na koupi produktu. Sony nebo Nintendu by se těžko dařilo tak dobře prodávat konzole nemít exkluzivní hry. Ty jsou dle statistik u nich nejprodávanější, navíc obvykle bývají i technicky i hratelnostně nejlepší.