Toto je poněkud odvážné tvrzení, které však nemusí být pouhým snem. Už dříve, přesněji v druhém kvartále loňského roku, se značka Xiaomi dostala na druhou příčku v oblasti výrobců smartphonů. Aktuálně se Xiaomi drží na třetí pozici a na své domácí půdě dokonce na pozici páté.
Spoluzakladatel a předseda firmy Xiaomi Lej Jun vydal prohlášení o nové strategii, která jim má pomoci stát se do tří let jedničkou jak na domácím, tak i světovém trhu v oblasti prodeje smartphonů. Toho chtějí dosáhnout větším zaměřením na high-endové smartphony, zároveň však Xiaomi nechce zapomenout na cenově dostupné telefony střední třídy, které jsou jejich hlavním tahákem.
K dosažení takového cíle je ale nutné investovat nemalé finanční prostředky v oblasti výzkumu a vývoje. 100 miliard Juanů, tedy zhruba 350 miliard korun. To je částka, kterou chce Xiaomi v následujících třech letech investovat do výzkumu a vývoje.
Podle Lej Ťünga hraje jejich velkolepému plánu do karet i fakt, že se ostatní výrobci smartphonů snaží zaplnit uvolněné místo na světovém trhu po společnosti Huawei. Ta díky Trumpovým zákazům přišla o své postavení a v důsledku absence Google služeb je aktuálně velká část Huawei smartphonů téměř nepoužitelná. A zatímco se všichni výrobci snaží přilákat bývalé zákazníky Huawei, Xiaomi se může ve velkém zaměřit na prémiové smartphony.
zdroje: scmp.com, Counterpoint Research