Xiaomi se zatím do EU ani USA nechystá. Co je důvodem?

26. 4. 2017

Sdílet

 Autor: Redakce

Přestože je o jeho telefony s dobrým poměrem cena/výkon a výbornou softwarovou podporou zájem, Xiaomi zatím o západní trhy nestojí. Xiang Wang, nový šéf Xiaomi Global, který ve funkci nahradil Huga Barru, to prozradil v rozhovoru pro Engadget.

Firma se prý zaměřuje na masy lidí a trhy, kde bude mít vliv. Západ je přeplněný jinými značkami. V rostoucí Indii je však Xiaomi druhým největším výrobcem smartphonů, na Ukrajině, v Indonésii a Myanmaru pak třetím. Na rozvojových trzích může růst, na rozvinuté proto nespěchá.

Druhým důvodem je i odlišné chování zákazníků. Zatímco v Asii je populární přímý prodej telefonů, v Evropě a hlavně USA je byznys se smartphony stále úzce svázán s operátory. Xiaomi by prý mohlo prodávat telefony zákazníkům přímo podobně jako OnePlus nebo Honor od Huawei, ale tím by jen narušil vztah s operátory, který se již sedm let snaží budovat.

bitcoin_skoleni

S tímto opatrným přístupem se ovšem Xiaomi nedaří prosazovat se tolik jako jeho konkurentům. Před pár lety to vypadalo, že by se Xiaomi mohlo stát po Samsungu a Applu třetím největším výrobcem, jenže Huawei, Oppo a Vivo mu začaly výrazně utíkat. Xiaomi už kvůli tomu muselo několikrát snížit odhady.

A podle analýzy IDC se na domácím trhu Xiaomi dokonce propadá. Za celý rok 2016 dodalo v Číně 41,5 milionu smartphonů, o 36 % méně než v roce 2015. Oppo jich za stejné období dodalo 78,4 milionu (122% růst), Huawei 76,6 milionu (22% růst) a Vivo 69,2 milionu (97% růst).