Na čem vydělává Xiaomi a o které produkty je největší zájem?

22. 8. 2019

Sdílet

Xiaomi se po loňské emisi akcií na hongkongské burze stalo veřejně obchodovatelnou společností, takže již musí odhalovat detailní výsledky hospodaření. Podívali jsme se na nejčerstvější report za druhé čtvrtletí 2019 a vyplývá z něj několik zajímavostí. Čínská firma během tří měsíců utržila 52 miliard juanů (v přepočtu 7,3 mld. dolarů), ale provozní zisk je „jen“ 2,3 miliardy juanů (330 mil. dolarů). To potvrzuje fakt, že Xiaomi má velmi nízkou marži a že produkty nestojí o moc víc, než jsou jejich výrobní náklady. Stěžejním byznysem Xiaomi zůstávají mobily, z nichž má 62 % celkových příjmů. Z IoT zařízení a další elektroniky přiteklo do kasy 29 % příjmů a zbylých 9 % mají na svědomí internetové služby.

Prodeje mobilů nerostou a jejich průměrná cena je nízká

Xiaomi též potvrdilo odhady analytických společností, že prodeje smartphonů stagnují. Firma přiznává, že v druhém čtvrtletí prodala 32,1 milionu mobilů, jen o sto tisíc více než loni. Nepatrně se ale zvýšila jejich cena. Xiaomi prodá jeden mobil v průměru za 1000 juanů (3300 Kč). Jen třetinu mobilů prodá za 2000 juanů a dráž. Obchod tedy táhne lowend.

Firma distribuovala 2,7 milionu televizorů a je globální pětkou. V Číně a Indii ale platí za největšího výrobce TV. Náramek Mi Band je celosvětově nejprodávanější nositelností a velký úspěch zopakovala i aktuální čtvrtá generace. Té Xiaomi během prvních osmi dnů prodalo přes milion kusů.

Celkově během čtvrtletí prodalo 196 milionů IoT zařízení, kam Xiaomi řadí veškerou elektroniku s výjimkou mobilů a počítačů. Kolik z toho tvoří levné produkty jako žárovky a kolik dražší domácí spotřebiče, už ale firma neupřesňuje. Velmi se prý daří klimatizacím, jichž Xiaomi prodalo milion, a chytrým reproduktorům, jejichž počet překročil čtyři miliony. Přes tři miliony lidí mají od Xiaomi 5 a více více IoT zařízení.

TIP: Xiaomi bude vyrábět herní monitory, slibuje 34" s frekvencí 144 Hz

ICTS24

Systém MIUI již aktivně používá 279 milionů lidí, z toho 40 % je z Číny. V domovině se Xiaomi daří prodávat také služby, má tam vlastní vyhledávač i obchod se softwarem, hudbou a filmy, všechny patří k nejúspěšnějším. Provozuje také vlastní předplacenou televizi se třemi miliony abonenty. Zkrátka to, co se dostává k nám do Evropy, je jen špičkou ledovce.

Zdroj: Xiaomi