Yahoo experimentuje. Poštu si nepřečtete, pokud blokujete reklamy

23. 11. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Yahoo experimentuje s omezením přístupu k e-mailu, pokud zaznamená, že blokujete reklamu. Pro Engadget firma potvrdila, že se jedná o pouhý test na malém procentu uživatelů Yahoo Mailu ve Spojených státech. Pokud služba detekuje, že reklamy blokujete, své e-maily ve webovém prostředí neuvidíte, dokud blokování v Yahoo Mailu nevypnete. Shodlo se na tom pár uživatelů na fóru k Adblocku Plus.

 

Bariéra podle všeho není nepřekonatelná, stále však bude aspoň do jisté míry daným uživatelům znepříjemňovat život. Zkušení blokátoři si se situací poradí, někteří možná reklamy skutečně vypnou a jiní službu opustí. Budou to ale masové odchody? Yahoo Mail je v bezplatné verzi podporován reklamou, takže kdo ji blokuje, buď jak buď pro Yahoo není dobrým zákazníkem/uživatelem.

 Yahoo Mail testuje blokování přístupu při detekci blokování reklam
Yahoo Mail testuje blokování přístupu při detekci blokování reklam | Foto: Fórum pro Adblocku Plus

Ztrácet tržní podíl nicméně firma bude chtít těžko. Není vůbec jasné, jak test dopadne, a zda Yahoo začne časem omezovat přístup k e-mailům všem uživatelům Adblocku a podobných doplňků. Ti, kdo odejdou, mohou časem čelit podobným pokusům o zamezení přístupu také v jiných službách. Jak připomíná Digiday, v září se podobně pustil do boje proti blokování reklam také The Washington Post.

ICTS24

Je možná ironické, že se ke svým zprávám v Yahoo Mailu nedostal ani Andrei Herasimchuk, který se podílel na posledním velkém redesignu služby. Reklamy možná kazí design, ale z něčeho služby žít musí. Stále více webů zkouší své možnosti, jak s blokátory reklam vyjednávat, případně jak jim omezit přístup k webu.

Zdroj: Fórum pro Adblocku Plus via Engadget