Bariéra podle všeho není nepřekonatelná, stále však bude aspoň do jisté míry daným uživatelům znepříjemňovat život. Zkušení blokátoři si se situací poradí, někteří možná reklamy skutečně vypnou a jiní službu opustí. Budou to ale masové odchody? Yahoo Mail je v bezplatné verzi podporován reklamou, takže kdo ji blokuje, buď jak buď pro Yahoo není dobrým zákazníkem/uživatelem.
Yahoo Mail testuje blokování přístupu při detekci blokování reklam | Foto: Fórum pro Adblocku Plus
Ztrácet tržní podíl nicméně firma bude chtít těžko. Není vůbec jasné, jak test dopadne, a zda Yahoo začne časem omezovat přístup k e-mailům všem uživatelům Adblocku a podobných doplňků. Ti, kdo odejdou, mohou časem čelit podobným pokusům o zamezení přístupu také v jiných službách. Jak připomíná Digiday, v září se podobně pustil do boje proti blokování reklam také The Washington Post.
Je možná ironické, že se ke svým zprávám v Yahoo Mailu nedostal ani Andrei Herasimchuk, který se podílel na posledním velkém redesignu služby. Reklamy možná kazí design, ale z něčeho služby žít musí. Stále více webů zkouší své možnosti, jak s blokátory reklam vyjednávat, případně jak jim omezit přístup k webu.
So @YahooMail has blocked my inbox for using an ad blocker. It was a good run, I guess. Goodbye! Hello Apple Mail, as much as I hate it.
— Andrei Herasimchuk (@Trenti) November 19, 2015
Zdroj: Fórum pro Adblocku Plus via Engadget