Lze jen těžko rozsoudit, zda iniciativa Do Not Track, která uživatelům prostřednictvím webových prohlížečů dala možnost sdělovat stránkám, že nechtějí být sledováni, byla úspěšná. Ne každá firma nastavení prohlížeče respektovala a přispěl k tomu také Microsoft, když v Internet Exploreru ve výchozím stavu DNT povolil. Nyní Yahoo v nenápadném oznámení sděluje, že už DNT nehodlá respektovat.
Patřilo přitom k prvním velkým firmám, které iniciativu začaly podporovat. Jenže jak poukazuje, technologie se tolik nechytila. Jediný a všemi respektovaný standard nevznikl. Yahoo to zkouší zahrát na to, že uživatelský zážitek považuje za osobní zážitek. Do určité míry má pravdu v tom, že bez sledování se personalizace vytrácí. Horší je, že uživatel nemá možnost volby.
Poku se někomu sledování napříč webem nelíbí, má smůlu. Alternativou je vypovědět smlouvu u poskytovatele internetového připojení. Ať už si o postoji společnosti myslíte cokoli, jisté je to, že DNT selhalo. Odcházející Yahoo budiž prvním dostatečným důkazem. Pokud za něj tedy nepovažujete Google, který z reklam žije a uživatelské nastavení vždy ignoroval.