Tip: Palec nahoru pro Marissu Mayer. Zapojuje se do diskusí na Twitteru
Mayer se snaží zuby nehty zpomalit nasazení Bingu. Volbu ředitele Microsoftu považuje za opodstatněný důvod, proč pozastavit implementaci v Hong Kongu a Tchaj-wanu. K tomu došlo na podzim a krok jen naznačuje nespokojenost Yahoo, resp. jeho nové velitelky. Ta by chtěla znovu soupeřit s Bingem a Googlem. Vyhledávač je důležitý z hlediska příjmů, přičemž Yahoo bývalo důležitým členem vyhledávací skvadry.
V prosinci 2013 se zjistilo, že 31 % svých čtvrtletních příjmů společnost inkasuje od Microsoftu. Dohoda ho samozřejmě něco stojí, zadarmo ani kuře nehrabe. Veřejně přitom Yahoo dříve přiznalo pouze 10 %. Redmondští firmě pro uklidnění nabídli aspoň něco, aby byla spokojená. Loni na jaře oba giganti podepsali ujednání, kde Microsoft svému partnerovi garantuje vyplácení podílu z příjmu za každé hledání. Dohoda platí až do letošního března.
Podle Re/code Mayer potají dala zelenou dvěma iniciativám, aby se spoelčnost vzchopila. Všechny snahy chce sjednotit do jediného plánu, kterému se přezdívá tři S: Stream, Shopping a Search. Yahoo se zřejmě zaměří rovnou na mobily a kontextuální hledání. Dotazy by nebyly zastoupeny klíčovými výrazy, které uživatel zadává ručně, ale okolními podněty. Když se firma vyhne klíčovým slovům, ocitne se mimo dohodou s Microsoftem.
Dlouhodobým cílem je zbavit Yahoo závislosti na upadajícím byznysu založeném na prostém zobrazování reklam. Raději chce vyhledávání s dynamicky nalezenými reklamami. S tím má pomoci vyvíjené kontextuální vyhledání. Informace jsou zatím docela mlhavé, ale výsledků se během několik měsíců snad dočkáme. Pak uvidíme, jak se Yahoo hodlá vrátit do hry.