Být výchozím vyhledávačem se vyplatí. Zdaleka ne každý se zajímá o to, jak vyhledávač změnit. Google už léta platí Mozille za to, aby byl výchozí volbou ve Firefoxu, podobně jako na to dělají v některých trzích lokální vyhledávače. Podle Re/code by se Yahoo rádo stalo výchozím poskytovatelem na jablečných platformách. I v iPhonech totiž vládne Google.
Tip: Yahoo se nelíbí dohoda s Microsoftem. Chce se znovu prosadit ve vyhledávání
Pozitivní finanční výsledky společnost posílily na burze. Reklamy bývají hlavním příjmem vyhledávačů. Aspoň pro Google to platí beze zbytku. Yahoo by ovšem něco potřebovalo udělat se svým tržním podílem. Marissa Mayer a Adam Cahan podle interních zdrojů zahájí agresivní honbu za výdělky. Jedním z kroků bude snaha prosadit se v Safari. O snaze vydobýt zpět ztracené pozici ve vyhledávání jsme už psali.
Nic není vytesáno do kamene, společnost si nicméně připravila konkrétní plány, které hodlá presentovat v Applu. Mayer časem neplýtvá a iniciativu už několika vysoce postaveným zaměstnancům nadhodila. I když přesvědčování nebude zrovna jednoduché, veteránka a bývalá zaměstnankyně z Googlu dokázala, že ji pohání opravdové odhodlání.
Yahoo podle nedávných informací rovněž rozpohybovalo věci kolem nového produktu, jenž bude konkurovat YouTube. Oproti němu chce společnost více profesionálního obsahu. A to není žádná pomluva, Yahoo si za svým cílem skutečně jde. Řada autorů z YouTube nemá úplně radost, takže Yahoo jim jde na ruku a novou službu uzpůsobí jejich potřebám. Takový plán má šanci na úspěch.
Kdyby vám to unikalo, tak Yahoo již iPhonům poskytuje data o počasí a z burzy. Jenže Google za svou pozici údajně platí kolem miliardy ročně. A co hůř, Yahoo stále bojuje s vývojem technologie. Chce se prosadit v mobilním sektoru, přičemž tyto snahy nijak neporušují dohodu s Microsoftem, kterou společnost uzavřela na celkem deset let. Dokonale tím zazdilo možnost přímo konkurovat Bingu.
S Redmondskými Yahoo bojuje ještě na jedné jablečné frontě. Bing pohání vyhledávání prostřednictvím Siri. Proto by se Apple mohl přiklonit spíše k Microsoftu, kdyby dal kopačky Googlu. Podle kolujících řečí navíc Google na vyhledávání na iPhonech a iPadech vydělá údajně více peněz, než kolik mu přinese hledání na Androidu. Pro Yahoo proto Apple představuje velice lákavý cíl.