Google dodával pro Yahoo vyhledávací engine od roku 2000 do 2004. Yahoo mezitím nakoupilo několik firem, posílilo vývoj a od té doby mělo vlastní vyhledávač. V roce 2009 se Yahoo dohodlo s Microsoftem, který měl dodávat výsledky i reklamu (příjmy si firmy dělí). Včera nicméně Yahoo podepsalo dohodu i s Googlem, který má rovněž poskytovat výsledky a reklamu. Jak je to možné, když dohoda s Microsoftem má trvat až do konce roku 2018?
Reklamy od Microsoftu se mají zobrazit jen v 51 % hledání na desktopu, dohoda navíc vůbec nepokrývá mobilní platformy. Takže Google může dodat až 49 % hledání a reklam na desktopu a kompletně obstarat mobilní služby. Google může dodávat také vyhledávač obrázků. Dohoda platí rovněž do konce roku 2018.
Ve smlouvě není uvedeno, jak moc se bude Google na vyhledávání podílet ani jak si rozdělí tržby z inzerce. Je však zajímavé, že dohoda se týká všech trhů s výjimkou Evropy. Zřejmě kvůli antimonopolním sporům, které s Googlem vede Evropská komise. Kdyby měl jeho vyhledávač navýšit tržní podíl ještě o pár procent díky Yahoo, v právní bitvě by mu to spíš uškodilo.