Google by získal atraktivní obsah, který uživatelé sledují delší dobu a tím mohou více vydělat na reklamě. Vychází ze zkušeností živých streamů indické kriketové ligy, které začaly loni v lednu. Indian Premiere League si za tu dobu zhlédlo 56 milionů lidí z 250 zemí světa, průměrná doba sledování zápasu je 40 minut.
Přenosy IPL můžete zdarma sledovat na YouTube.
Bloomberg proto položil otázky zástupcům NHL a NBA. Z první jmenované soutěže odpověď nezískali, ale magazín PaidContent ano. „Google je cenný partner, ale NHL nikdy nevyjednávalo s YouTube v otázce streamovaných přenosů.“ Mluvčí NBA tvrdí: „Těší nás, že YouTube rozpoznal hodnotu živých sportů.“
PaidContent dále uvádí, že NBA prý předběžně s Googlem jednalo, ale pouze v Asii. To znamená, že přenosy by byly regionálně filtrovány stejně jako v případě japonských streamů MLB (nejvyšší baseballová liga v USA).
Bezplatného vysílání se zřejmě dočkají pouze země, kde tyto sporty nejsou až tolik populární, aby ohrozily příjmy z televizních reklam. Takže Evropa a Amerika se asi nedočká, nedovolily by to samotné soutěže, které mají tučné smlouvy s mediálními molochy. Ale až časem internet zastíní televizi, postoj bude jistě přehodnocen.
Zdroj: Bloomberg, PaidContent