Test funkce „obraz v obraze“ se rozšířil i k nám. Na svém soukromém účtu už PIP můžu používat také, funkce je dostupná jen v prohlížeči Chrome. U jiných browserů přihlášených stejným účtem u Googlu PIP nemám. A nevidím jej ani ve stejném prohlížeči s účtem od Cnews.cz.
Novinka funguje stejně, jako jsme psali minulý týden. Pokud si přehráváte video a kliknete na logo YouTubu, začnete něco vyhledávat nebo se tlačítkem zpět vrátíte na dřívější youtubovou stránku, přehrávač se zmenší do plovoucího okénka vpravo dole. U něj najdete jen časovou osu, pauzu a šipku pro skok na další video. Rozlišení, titulky, ovládání hlasitosti ani nic dalšího tam není. Pokud v přehrávači kliknete kamkoliv jinam, opět se maximalizuje.
Původní článek z 16. 3. 2018
V mobilních aplikacích YouTubu pro Android a iOS již režim PIP (obraz v obraze) funguje více než rok. Přehrávač můžete zmenšit, zatímco si prohlížíte další stránky, profily uživatelů nebo čtete komentáře.
Abner Li, redaktor magazínu 9to5google, je jedním z uživatelů, kteří již tuto funkci mají dostupnou i na webu. Pokud se během přehrávání videa vrátí na úvodní stránku, prohlíží si kanály nebo začne vyhledávat, v pravém dolním rohu se objeví plovoucí okno s běžícím videem. Zůstanou u něj název i ovládací prvky. Pokud je součástí playlistu, bude vidět i on. A po zhlédnutí poběží další obsah. PIP samozřejmě funguje jen na stránkách YouTubu, navštívením jiného webu přehrávač zmizí.
Google se k novince oficiálně nevyjádřil a není jisté, jestli se dostane do ostré verze pro všechny, nebo ji uživatelé v A/B testování zavrhnou. Či jestli nepůjde jen o placenou funkci. Abner Li je totiž předplatitelem YouTubu Red, což je dnes – zdá se – podmínkou pro testování PIP.
V zájmu Googlu ovšem bude, aby byl PIP všude a bez placení. Stejně jako Facebooku s automaticky spouštěným videem jde o to upoutat pozornost uživatele co nejdéle a zobrazit mu při sledování co nejvíce (drahých) reklam.