Youtube se opičí po Instagramu. Jeho Stories může vyzkoušet každý, kdo má 10 000 odběratelů

3. 12. 2018

Sdílet

 Autor: Redakce

Největší světová „videotéka“ se opičí po Instagramu. Youtube Stories umožní v podstatě to stejné, tedy krátká videa na výšku s možností vkládání textu, zatím bez nálepek. Ani jedna služba není první, se Stories („příběhy“) přišel už Snapchat. Jde však o velmi populární formát. Youtube Stories stále spíše testuje. Abyste je mohli vyzkoušet, potřebujete minimálně 10 000 odběratelů. Před časem to bylo ještě více, ale v následujících měsících by už mohl začít natáčet každý.  Poprvé Youtube vznik této funkce oznámil už před rokem. Zatímco Instagram přešel k trochu infantilním Stories od hezkých fotografií, v případě Youtubu vedla zase opačná cesta od videí. Podle některých je to začátek konce Youtubu, ale také může díky tomu v záplavě nových „cool“ služeb pro mladší uživatele přežít. Už nyní je u některých videí možné vidět odkaz na instagramový profil uživatele. Jestli na Youtubu prorazí není vůbec jisté – zatímco na Instagramu jsou Stories úspěšné, na Facebooku (ač jde o zcela stejný formát) moc ne. Na rozdíl od Instagramu zůstanou Stories přístupné přes mobilní aplikaci místo 24 hodin celý týden a tvůrci videa/youtubeři budou moci odpovídat lidem, kteří na jejich videa zareagovali. Pokud budete Stories zkoušet, buďte opatrní na Vertical Video Syndrome.

Autor článku

Nadšenec do notebooků a příznivce kompaktních smartphonů. Najdete mě na Twitteru nebo LinkedInu.