Hlavní navigace

Z 50 mil. posluchačů už Spotify přes 50 % poslouchá na mobilních zařízeních

12. 1. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Pokud jde o Spotify, tak už nějakou dobu víme, že zhruba čtvrtina uživatelů platí za prémiový tarif. Zbytek poslouchá bezplatně, bez možnosti ukládat písně do paměti zařízení, v nižší kvalitě a s občasnou reklamou. Jak je to s platformami? Spotify marketérům říká, že většina poslechů se už aktuálně odehraje na mobilním zařízení, čili na tabletu či smartphonu.

Což asi není překvapení, stačí se podívat, jak v posledních letech rostla používanost jiných služeb na mobilních zařízeních, např. většina lidí dávno tweetuje z mobilu. Co se Spotify týče, tak po rozdělení si nejlépe stále vede desktop, kde poslouchá 45 % uživatelů. Naproti tomu webový přehrávač používáme jen výjimečně, konkrétně ve 3 % případů.

 

Následují smartphony se 42 % poslechů a až pak s velkým odstupem tablety, které ukořistily srdce 10 % posluchačů. V součtu ovšem mobilní zařízení vedou s 52 % nad 48 % uživateli osobních počítačů. Rozdíl není velký, přesto klasické počítače opět vychází z bitvy poražené.

WT100

Spotify navíc určitě na další mobilní posluchače čeká. Na mobilech můžeme poslouchat bezplatně teprve rok. Uživatelé Windows Phone toto privilegium mají k dispozici až od loňského srpna. Službu aktuálně využívá 50 milionů uživatelů, z toho jich platí 12 milionů. Uživatelé v průměru poslouchají 150 minut denně a 55 % lidí svůj účet propojilo s Facebookem.

Zdroj: TechCrunch