Hlavní navigace

Za obsah můžete platit informacemi. Google na to vymyslel systém

Sdílet

Zdroj: Redakce

Tvůrci, konzumenti a analytici

Když budu hodně bagatelizovat, na internetu se pohybují tři typy lidí. Tvůrci obsahu, konzumenti a analytici. Tvůrce potřebuje peníze, aby mohl vůbec fungovat. Konzument potřebuje obsah, aby se mohl bavit/vzdělávat, ale zároveň chce platit co nejméně, ideálně nic. Analytik potřebuje data a je ochoten utrácet. Konzument umí poskytnout data, a tedy analytik může zaplatit tvůrcům.

Takový řetězec bude fungovat ideálně, když jej zastřeší někdo „nezávislý“. Tím je Google. Právě totiž spustil systém Customer Surveys, který spojí tvůrce, konzumenty i analytiky. A proč ty uvozovky? Inu, Google je také tvůrce a analytik, v některých případech i konzument. Především ale nikdy nemůžeme vědět, jaký má jiný postranní úmysl. Avšak teorie, alespoň jak ji známe teď, vypadá slibně.

" width="560" height="315" frameborder="0">

Články a písničky zdarma

Představte si, že za prémiový článek nebo písničku nebudete muset platit penězi, ale vlastním časem. Customers Surveys vám připraví jednoduchý dotazník nebo výběr A/B, který si zakoupil analytik.

Například potřebuje vědět, který z nově navržených designů se lidem líbí více. Případně kam byste chtěli jet na dovolenou. Jestli máte psa, nebo kočku. Normálně by za podobný výzkum stejně někomu zaplatil, ale respondenti by z toho nic neměli. Proces by určitě byl delší a nákladnější.

V případě Googlu ale anketa bude fungovat jako mikroplatba.

  • Tvůrce obsahu nasadí Customers Surveys v prémiové sekci. Přístup bude podmíněn vyplněním dotazníku. Za každou „dušičku“ dostane tvůrce podíl.
  • Analytik zadá dotazník do správy Customers Surveys a Google pak dotazníky odešle na ty správné weby. Analytik za každou dušičku zaplatí.
  • Konzument nebude muset v placené sekci utrácet peníze, nýbrž čas vyplněním dotazníku.
  • Google to celé řídí a pro potřeby analytika vyhodnotí výsledky. Ten pak může použít ve svém marketingovém průzkumu.

Placení informacemi není na Cnews novinkou. Nedávno jsme psali o podobném nápadu Groovesharku, který možná zpoplatní přehrávání hudby tak, že dá uživateli na výběr mezi penězi, nebo časem/informacemi.

Zatím jen v USA

Otázky v dotazníku musí mít maximálně 200 znaků, jednotlivé odpovědi pak 50. 

Text musí být v angličtině.

V dotazníku nesmí být cizí odkazy.

Obsah nesmí porušovat zákony ani dobré mravy.

Google vlastně nabízí druhou alternativu zpoplatnění webu. Tou první jsou reklamní prvky AdSense. Nasazení Customer Surveys prý nemá být složitější. Systém zřejmě funguje pouze v USA (dle nápovědy). Zadavatelé dotazníků platí za jednu odpověď minimálně 10 centů (obecné výsledky), nebo můžou cílit pouze na určitou demografickou skupinu, pak už jeden hlas stojí 50 centů.

Někteří provozovatelé stránek v USA už Customer Surveys testují, ostatní (včetně ČR) mohou Google kontaktovat, aby obdrželi další informace. Pokud máte web a chcete další zdroj příjmů, vyplňte tento formulář.

 

Google Customer Surveys Google Customer Surveys
Takto vypadá minidotazník Google Customer Surveys

Google Customer Surveys (GCS) jsou určitě výborným nápadem, který pomůže zabít několik much jednou ranou. Kritické závěry můžeme přinést, až se systém rozšíří do celého světa a dozvíme se reálné zkušenosti.

 

Určitě jste slyšeli o slovenské platformě Piano, který nasadila spousta tamních webů. Čtenáři zaplatí jeden měsíční paušál, díky tomu budou moci neomezeně číst libovolný obsah všude, kde je Piano nasazeno. Tvůrci si pak rozdělí peníze podle návštěvnosti. GCS řeší stejný problém avšak s tou výhodou, že čtenář nemusí nic platit.

CS24

Než další reklamní bannery, prémiové SMS nebo měsíční paušál, není lepší sem tam kliknout v anketě? Co si o GCS myslíte vy?

Zdroj: Google