Záchranka funguje již čtyři roky a za tu dobu si ji nainstalovalo jeden a čtvrt milionu uživatelů, přičemž s ní zavolali pomoc v již více než 46 tisících případech. Od minulého měsíce už v Česku funguje i technologie AML, která umí přesnou polohu záchranářům poslat také, avšak aplikace toho stále nabídne víc. Pomůže s první pomocí, najde nejbližší pohotovost a předá podrobné informace o zraněném (pokud je uživatel vyplní). A v krizových situacích může preventivně varovat uživatele poblíž vybraného území. Letos se navíc dočká dalších zlepšováků.
Tvůrci u příležitosti narozenin prozradili, že budou spolupracovat s dálniční policií. „Pokud nově člověk z aplikace na linku 155 zavolá z tělesa dálnice v Jihomoravském kraji, dostane informace z aplikace Záchranka také dálniční policie. Aktuálně systém testujeme ve spolupráci s Jihomoravskou policií. Celý systém tak bude provázaný a u nehody bude další potřebná pomoc rychleji. Doufáme, že novinku zprovozníme už v dubnu,“ popisuje plány mluvčí aplikace Záchranka Klára Křížková. Podobné partnerství má aplikace s vodními a horskými záchranáři, kteří se díky tomu mohou dostat k případům rychleji než sanitka.
Doposud záchranka fungovala jen coby aplikace pro Android a iOS, ale chystá se také první tlačítkový mobil pro seniory, který Záchranku měl obsahovat také. Podle Křížkové by telefon mohl přijít na trh ještě před koncem roku.
Největší novinkou bude zavedení videohovorů. „Pokud operátor či operátorka tísňové linky uzná za vhodné, bude moci aktivovat po dohodě s volajícím video přenos. Záchranářům se tak otevře nový rozměr tísňového hovoru – člověku v nouzi budou moci ještě přesněji poradit s první pomocí, neboť se nebudou muset spoléhat pouze na popis poranění, který může být v krizových situacích pod vlivem šoku či stresu zavádějící,“ uvádí Záchranka. Funkci chce aplikace nabídnout do nejdříve, tvůrci momentálně ladí detaily se záchrannými službami.
Zdroj: Záchranka