Aplikace Záchranka chystá na rok 2020 velké novinky

10. 3. 2020

Sdílet

Záchranka funguje již čtyři roky a za tu dobu si ji nainstalovalo jeden a čtvrt milionu uživatelů, přičemž s ní zavolali pomoc v již více než 46 tisících případech. Od minulého měsíce už v Česku funguje i technologie AML, která umí přesnou polohu záchranářům poslat také, avšak aplikace toho stále nabídne víc. Pomůže s první pomocí, najde nejbližší pohotovost a předá podrobné informace o zraněném (pokud je uživatel vyplní). A v krizových situacích může preventivně varovat uživatele poblíž vybraného území. Letos se navíc dočká dalších zlepšováků.

Tvůrci u příležitosti narozenin prozradili, že budou spolupracovat s dálniční policií. „Pokud nově člověk z aplikace na linku 155 zavolá z tělesa dálnice v Jihomoravském kraji, dostane informace z aplikace Záchranka také dálniční policie. Aktuálně systém testujeme ve spolupráci s Jihomoravskou policií. Celý systém tak bude provázaný a u nehody bude další potřebná pomoc rychleji. Doufáme, že novinku zprovozníme už v dubnu,“ popisuje plány mluvčí aplikace Záchranka Klára Křížková. Podobné partnerství má aplikace s vodními a horskými záchranáři, kteří se díky tomu mohou dostat k případům rychleji než sanitka.

Doposud záchranka fungovala jen coby aplikace pro Android a iOS, ale chystá se také první tlačítkový mobil pro seniory, který Záchranku měl obsahovat také. Podle Křížkové by telefon mohl přijít na trh ještě před koncem roku.

bitcoin_skoleni

Největší novinkou bude zavedení videohovorů. „Pokud operátor či operátorka tísňové linky uzná za vhodné, bude moci aktivovat po dohodě s volajícím video přenos. Záchranářům se tak otevře nový rozměr tísňového hovoru – člověku v nouzi budou moci ještě přesněji poradit s první pomocí, neboť se nebudou muset spoléhat pouze na popis poranění, který může být v krizových situacích pod vlivem šoku či stresu zavádějící,“ uvádí Záchranka. Funkci chce aplikace nabídnout do nejdříve, tvůrci momentálně ladí detaily se záchrannými službami.

Zdroj: Záchranka