Zahoďte Skypy a Mesengery. Nezávislý komunikátor Telegram zavádí telefonování

30. 3. 2017

Sdílet

 Autor: Redakce

Již nějako dobu jsme věděli, že se konečně chystá možnost telefonování v rámci komunikační sítě Telegram. Po měsících vývoje se funkce dostává k prvním uživatelkám a uživatelům. Dlužno dodat, že se dnes jedná jen o přenos hlasu. Buď jak buď, hlasové hovory se jako první dostávají k lidem žijícím v západní Evropě v klientech pro Androidpro iOS.

Počítá se do západní Evropy také Česko? Já již po dnešní aktualizaci klienta v nabídce možnost volání vidím, byť se mi ani s jedním kolegou z redakce spojit nepodařilo – jejich klienty ještě nebyly aktualizovány. Nicméně, hovory bychom v Česku měli mít už dnes. Na Androidu je vyvoláte z chatu v hlavní nabídky nebo z profilu daného kontaktu. Pokud máte iOS, uvidíte sekci s hovory na hlavní obrazovce komunikátoru, jen si ji musíte zapnout v nastavení.

Specifika hovorů na Telegramu

Proč jsme rádi, že Telegram nabízí víc než jen textový chat? Bez volání jej nešlo používat jako kompletní náhradu za služby jako Skype nebo Messenger. Jako nezávislá služba s možností vyrábět vlastní klienty, kterou třetí strany mají, může být pro někoho důvěryhodnější a bezpečnější volbou než služba provozovaná některých z (amerických) technologických gigantů.

Telegram si zakládá na bezpečnosti, nebo aspoň umožňuje, abyste si svou komunikaci maximálně zabezpečili. To platí i pro hovory. Pokud je to možné, hovory jsou přenášeny skrze síť lidí, kteří službu používají. Model P2P používal už Skype, ten se od něj však v době mobilních zařízení odvrací. Telegram sice nespoléhá jen na něj, přesto je zvláštní, že to s ním zkouší.

Telegram pro desktopy hovory bude podporovat časem.

Když model P2P selže, Telegram váš hovor spojí standardně skrze nejbližší server. Dlužno dodat, že oproti dosavadní textové komunikaci budou hovory představovat výrazné zvýšení nároků na celou kapacitu sítě. Zřejmě i proto je funkce distribuována postupně, aby síť prošla zatěžkávací zkouškou a nebyla hned první den shozena.

ICTS24

Je dobrým zvykem, že nastavení komunikace máte na Telegramu v rukou. Můžete tak přímo ovlivňovat kvalitu hovorů, byť se kvalita dokáže automaticky přizpůsobovat daným podmínkám. Zajímavější je to, že se Telegram díky umělé inteligenci dokáže zlepšovat. Měří technické aspekty hovoru a na základě získaných dat dokáže upravit tucty parametrů, aby byl hovor v dané chvíli co nejplynulejší a nejkvalitnější. Aspoň to tak prezentuje autorský tým.

[video width="1422" height="1054" mp4="https://www.cnews.cz/wp-content/uploads/2017/03/4_5974118617598394411.mp4"][/video]