Zákazníci jsou s Microsoftem spokojenější než loni, Osmičky mu neublížily

22. 5. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

Někteří možná čekali, že rozporuplně přijímaná Windows 8 své tvůrce pohřbí. Lépe řečeno, že jim nabourá auru a zničí vztah se zákazníky. Negativní vize podle průzkumu, který provedla Michiganská univerzita, naplněna nebyla. Index spokojenosti zákazníků naopak (ACSI) naopak ukázal, že oproti loňskému roku se spokojenost s Microsoftem zlepšila.

Loni firma nasbírala 74 bodů, tentokrát to bylo o bod víc. ACSI ji sleduje od roku 2006. Nejlepšího skóre Redmondští dosáhli v dobách Windows 7. Konkrétně v roce 2011 se dostali na 78 bodů. Současný stav nelze považovat za alarmující – to byla naopak situace s Windows Vista, která si slízla pořádnou kritiku. Na dno Microsoft dosáhl v roce 2008, kdy obdržel 69 bodů.

 

Loni David VanAmburg, jeden z klíčových lidí kolem ACSI, tvrdil, že je brzo označovat Osmičky za (ne)povedený produkt. Poslední průzkum dokázal, že dlaždice neměly vliv na spokojenost zákazníků. Minimálně se ale dá říct, že Osmičky uživatele obecně nenadchly tolik jako svého času Sedmičky. Průměrné skóre v segmentu softwarových firem je 77 bodů.

ICTS24

Tedy o bod více než loni. Stabilita naznačuje, že lidé tráví s těmito produkty méně času. Na tom není nic překvapivého, více času věnujeme tabletům a smartphonům. Tam zákazníci podle VanAmburga cítí kvalitu a současně nízké ceny aplikací. Za vrchol osobních počítačů je považován rok 2011. Právě v tom roce byla spokojenost zákazníků podle ACSI největší.

via Computerworld