Sean Parker chystá revoluční filmovou službu (foto: Alexandre Chassignon)
Časopis Variety díky informacím svých zdrojů zjistil, že Parker je hlavním investorem ve firmě Screening Room. Ta se aktuálně snaží přesvědčit celý filmový průmysl, že nápad s kinem v každém obýváku má smysl a bude výhodný pro všechny. Tedy kromě diváků.
Screening Room bude vyžadovat zakoupení speciálního přehrávače v ceně 150 dolarů. To by nebylo to nejhorší. Cena za jednu 48hodinovou výpůjčku filmu je ovšem 50 dolarů (1200 Kč). Dvacet dolarů dostane filmový distributor (a studio), dvacet provozovatel kina (!) a deset zůstane Screening Roomu. Diváci navíc dostanou dva lístky do kina dle vlastního výběru. Právě tomu provozovateli nejspíš půjde oněch 20 dolarů.
Firma už prý jednala se všemi hlavními hollywoodskými studii. Vážný zájem má Universal, Fox a Sony. Disney se toho nechce zúčastnit. Postoj Warneru neznáme. Úspěšnost se každopádně nebude odvíjet od studií, ale právě kinařů. Samotná studia se již v minulosti pokusila distribuční model změnit, ale nelíbilo se to provozovatelům kin. Od nich mají stále nejvyšší tržby, takže si je nemůžou postavit proti sobě. Pokud by se na tom provozovatelé mohli přiživit, budou spíš souhlasit. Screening Room již jedná s největšími kinořetězci v USA.
Jenže i pokud by to vyšlo, služba může narazit na nezájem diváků. Vždyť stojí dvojnásobnou cenu, než by dali dva lidé za lístek v kině včetně občerstvení. Nehledě na slabší technickou kvalitu. Plátno jako v IMAXu a zvuk Dolby Atmos, to doma v obýváku těžko vykouzlíte
Zdroj: Variety via Torrent Freak