Dobrý den, pardon, ale nedá mi to. Co je cílem tohoto článku?
Napadá mě, že:
- Má čtenáře ionformovat o tom, že existují zakřivené monitory?
- Informovat mě, že bych měl od mého 38" monitoru se zakřivením R2300 sedět 2,3m daleko? Doopravdy? Ten poslední odstavec bych navrhoval trošku zrevidovat.
- Něco jiného?
Omlouvám se, ale hlavně ten poslední odstavec mi rozhodil papuče.
Peknej clanek, ale ma jeden problem, periferni videni zacina nekde okolo 140 stupnu a tudiz byste museli mit oci doslova nalepene na monitoru, abyste ho vyuzili a je jedno, jestli se zakrivenym nebo nezakrivenym monitorem.
Zakriveni je urcite dobre u ultrasirokych monitoru UW-QHD s pomerem stran 21:9 nebo vyssim. Trochu problem je vyuzitelnost takovych monitoru, ktere rozhodne nejsou pro kazdeho.
Bezny monitor dnes klidne 32" s pomerem stran 16:9 nepotrebuje zakriveni a naopak zakriveni je spis kontraproduktivni. Sam jsem si jeden takovy zakriveny vyzkousel, zjistil jsem, ze mi to absolutne nevyhovuje a kouka se do toho blbe a radeji jsem poridil plochou klasiku.
Zakriveni monitoru urcite smysl ma, ale u tech opravdu hodne sirokych, jak uz jsem psal s pomerem stran 21:9 a vyssim. Nekdo to vyuzije, ale nepocitam, ze by se z toho stala masovka.
Pracuji s klasickými business aplikacemi - Office + ERP.
Mám klasickou 24" IPS obrazovku 14:10.
Je to naprostý ideál. Je třeba si uvědomit, že většina z nás na monitor kouká z 0,5m hlavně kvůli tomu, že je třeba psát na klávesnici a stůl má klasickou hloubku cca. 80 cm.
Zakřivená obrazovka má. dle mého názoru, smysl pouze na sledování děje s intuitivním jednoduchým ovládáním, tzn. hlavně a pouze hry.
Ostatní uživatelé mají rozložení většinou tak, že jedna plocha je např. editor a druhá plocha je náhled. Nebo typicky v podnicích je to jedna plocha pro Outlook (nebo jinou apl. Office) a druhá plocha pro ERP.
Zakřivený monitor užívám 3 roky a po prvním dni jsem na to zcela zapomněl. 34" Ultra-Wide. Aktuálně nemám mnoho možností si sednout před velký plochý monitor, ale vybavuji si, že působí jako by grafika k okrajům byla "divně daleko".
Ale ano, jednoznačná podmínka je, seděl před zakřiveným monitorem čelně. V podstatě normální stav.
Pěkný den,
cílem článku bylo informovat o zakřivených monitorech a uvést pár základních parametrů a výhod s nimi souvisejících. Co se posledního odstavce týče, ten jsem špatně formuloval. Poslední obrázek měl znázorňovat maximální vzdálenost, po kterou byste měl využívat váš zakřivený monitor, ne ideální vzdálenost. To opravím :)
Na hry je zakřivený monitor (obzvlášťě pak hodněširokoúhlé varianty) fajn, sám jsem si to opakovaně vyzkoušel. Jako monitor na práci - asi záleží na jakou. V zimě v souvislostis HomeOfficem jsem si jej na pár dní zapůjčil od švagra. Na text a programování celkem OK. V CADu ale hrozná "pakárna"! Vše bylo najednou oproti plochému monitoru nebo rovné ploše vytištěného výkresu divně křivé, úhly - něco jiného říkaly oči, něco jiného zobrazovaná hodnota, a tak dále. Po třech dnech jsem to vzdal. Ta úleva zasednout k plochému monitoru! Až mne to samotného překvapilo, jak moc mi ten prohnutý monitor vadil.
Zkoušel jsem také editaci fotografií (jen zapálený amatér). Běžná krajina byla OK, ale fotky architektury také mínus.
Jelikož i na soukromém PC jsou už pro mne hry jen občasná oddechovka, kterou netrávím většinu času u počítače, není prohnutý monitor nic pro mne.
Naprostý souhlas, na hry a i filmy je obrovský zakřivený monitor skvělý, ale když kreslím výkresy, tak dávám přednost sestavě s plochými monitory.
Fakt ty čáry na zakřiveném monitoru vnímám nějak blbě, prostě očekávám, že budu koukat na papír a ten je taky placatý. A ono to na tom zakřiveném monitoru tak není. Když modeluju něco v 3D tak je to jedno který používám.
Takže za mě je 2D cad zrovna speciální případ, kdy mi přijde placka jako lepší řešení.