Jak už asi tušíte, odpověď na tuto otázku je ne. Zprávu, že Radeony z řad HD 7000 a HD 8000 (tedy ty založené na architektuře GCN) nepodporují novinky v DirectX 11.2, vydal německý c't Magazin, který se tuto informaci dozvěděl přímo od inženýrky pracující v AMD. Firma údajně s podporou nových funkcí v DirectX 11.2 počítala, jenže finální specifikace od Microsoftu se nakonec někde rozešly s tím, jak GPU architektury GCN parcují a specifikaci tak neodpovídají.
Početná média nato tuto negativní (a tedy poměrně atraktivní) zprávu přijala. A to i přes jednu maličkost – ona zaměstnankyně AMD v dotyčném rozhovoru sama upozornila na to, že se nejedná o chybu hardwaru, nýbrž toliko o problém ovladačů (který se například netýká Xboxu One). Z toho je celkem jasné, že s nepodporou DirectX 11.2 to asi nebude nijak horké a Radeony HD 7000 a novější ji klidně mohou dodatečně dostat. Stačí, aby AMD opravilo své grafické ovladače.
Přesně to se také stane – alespoň dle oficiálního vyjádření, které firma dala novinářům. Ovladač sladěný s finální specifikací DirectX 11.2 má přijít v nadcházejícíh měsících. Údajně by měl být dostupný zhruba v době okolo vydání Windows 8.1 v říjnu (októbri), není ale asi ještě jasné, zda AMD vše stihne včas, nebo se s ním vytasí až ex post. Po jeho vydání každopádně karty s 28nm GPU na bázi architektury GCN budou DirectX 11.2 plně podporovat (dle AMD jako jediné; uvidíme ale, jak to nakonec bude).
DirectX 11.2 má vývojářům her a grafických enginů nabídnout určité nové možnosti. Nejvýznamnější bude zřejmě funkce zvaná „D3D tiled resources“, umožňující efektivní práci s velmi velkými texturami, aniž by se příliš zvýšily nároky na kapacitu a propustnost pamětí (mělo by jít o obdobu technologie mega textur z OpenGL).
Ostatně i pokud vám v počítači či notebooku běží grafická karta značky Nvidia nebo Intel, u nichž zatím podpora DirectX 11.2 oznámena nebyla, nemusíte se nijak zvlášť rozrušovat. Funkce, které by třeba přineslo DirectX 11.2, asi nikomu nebudou chybět z jednoho prostého důvodu. Nejnovější verzi DirectX totiž Microsoft spjal s Windows 8 (respektive 8.1) a starší OS ji nedostanou. Jelikož setrvačnost uživatelů je vysoká a poslední verze Windows se navíc setkává s určitým odporem, bude trvat ještě několik let, než budou mít počítače s nainstalovaným DirectX 11.2 větší podíl na trhu. Herní studia si tedy ještě řadu let budou dobře hlídat, aby jejich produkce hladce běžela i na strojích vybavených jen grafikou s podporou DirectX 11.0.
Zdroje: techPowerUp, heise online, Maximum PC