Vědci dali pro svůj výzkum všem dobrovolníkům iPhone na zkušební dobu zdarma, aby jej otestovali. Zúčastnění však nevěděli, co se bude sledovat. Pro statistiku bylo získáno 124 tisíc textových zpráv obou pohlaví, z nichž byl vyvozen závěr, že ženy píší emotikony v textovkách dvakrát častěji než muži. Něžné pohlaví je obecně emocionálně výraznější, a proto se nebrání své pocity dávat najevo i ve svých zprávách. Muži psali smajlíky méně, ale více si dávali záležet na jejich ztvárnění.
Navíc bylo zjištěno, že úplně všichni respondenti smajlíky použili. Nepsali je sice tak často, ale ve 4 procentech odeslaných zpráv se objevil jeden či více. „Psaní zpráv nevyžaduje tak moc emocionálního kontextu jako jiné druhy neverbální komunikace,“ řekl jeden z autorů studie Philip Kortum, asistent profesora psychologie na Rice University.
Znaky symbolizující výrazy obličeje jsou mezi námi již 30 let. Od té doby byl veselý a smutný smajlík vylepšen do mnoha dalších podob, avšak jak dokazuje uvedená studie, emotikon pro vyjádření smutku, úsměvu a velké radosti jsou nejpoužívanější. Byly použity v 70 procentech všech odeslaných zpráv.
Populární emotikony
:P vyplazující jazyk
:^P vyplazující jazyk s nosem
B^P vyplazující jazyk s brýlemi
:{ mám těžké časy
;-) mrkání
:-D velká radost
|^o chrápání
>:-( naštvání
@}->-- růže
Zdroj: Daily Mail