Je to přece vždy o obchodním modelu.
Vyhledavače obecně jsou "zdarma". Jinak by nepřežily. Ale nějak vydělávat musí, tak obchodují s daty. Je to logické.
Apple je ve výhodné pozici, protože má celý ekosystém (sw i hw) a může si hodně diktovat. A taky si může hrát na moralistu. Apple ale nikdy moralista nebyl (pokud si můžu dovolit zosobnění firmy). Vždy šlo o business. Ano, Jobs byl geniální. Ale ani on nechtěl to nejlepší pro lidi. Byl to sobec a tlačil to, co přišlo nejlepší jemu. Ale v tom byla jeho genialita - protože často opravdu dokázal vycítit, co je potřeba udělat. Jeho životopis jsem četl, filmy o něm viděl. A rozhodně si nemyslím, že by byl svatější než kdokoliv jiný. Tím se jen oklikou dostávám k tomu, že Applu o nic "pro lidi" nešlo a ani teď nejde, je to jen image, která je pro něj důležitá. Kdyby bylo potřeba image o 180st otočit a bylo to pro Apple výhodné, udělá to lusknutním prstů a lidi mu budou u zadku. Stejně jako Google, Facebook, Sony, Microsoft....name yours.
Jsou to jen firmy co vydělávají. A mají super PR oddělení, aby lidem dokázali říct, jak to vše dělají z lásky k nim.
Tj. jakékoliv pření o tom, kdo je čestnější vůbec nedává smysl a je bezpředmětné.