Cena | Dodatečná data | Tarif |
49 Kč | 50 MB | internet v mobilu, student internet, připojení pro mobil super, |
49 Kč | 250 MB | připojení na stálo, internet v mobilu naplno, připojení pro mobil premium, připojení pro mobil premium+, mobilní připojení 500 MB, mobilní připojení 1 GB, mobilní připojení 1,5 GB, mobilní připojení 4 GB, mobilní připojení 10 GB |
Tzv. Data nad rámec balíčku ale nejsou povinná, každý se může zpět vrátit ke zpomalení internetu, jako tomu bylo dříve. Jenže si to musí explicitně nastavit. To jsme kritizovali už v létě. Vodafone alespoň dal čas na to, aby si zákazníci mohli nastavení změnit dopředu.
Jenže Vodafonu selhaly systémy. V první dny, kdy bylo možné dokupování balíčků aktivovat, měl operátor plánovanou odstávku samoobsluhy. A i když si to uživatelé přenastavili později, nějakou chybou se jim v účtech vrátilo automatické dokupování dat. Dobrá diskuze se k tomu strhla pod tweetem od Patricka Zandla.
Český telekomunikační úřad k tomu nemá pochopení a minulý týden zahájil dvě správní řízení vedená proti Vodafonu. „Český telekomunikační úřad zahájil správní řízení se společností Vodafone pro podezření z uplatňování agresivní obchodní praktiky a dále správní řízení o uložení povinnosti změnit smlouvu tak, aby nabídka byla v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele. Obě řízení se týkají zavedení služby „Data nad rámec balíčků“, která byla automaticky aktivována všem účastníkům s datovým tarifem. Automatická aktivace je přitom postavena na principu, že spotřebiteli je dodána a účtována služba, kterou si sám předem aktivně neobjednal,“ píše úřad v tiskové zprávě.
Zdroj: ČTÚ