Epic pojal konferenci GDC 2019 hodně… epicky. Firma připomněla novinky, které hodlá zavést do svého obchodu s PC hrami, upozornila na chystané hry i nové funkce Unreal Enginu.
Obchod nyní využívá již 85 milionů hráčů. Exkluzivní tituly Metro Exodus si prý v prvních týdnech koupilo v Epic Games Storu 2,5krát více hráčů než předchozího dílu Metro: Last Light, který byl na Steamu. A s exkluzivitami nekončí. Epic podepsal dohodu se studiem Quantic Dream, které vydalo pro PlayStation výborné adventury Heavy Rain, Beyond: Two Souls a Detroit: Become Human. Ty se teď konečně objeví i na PC.
Kromě toho si Epic pojistil i další tituly. Pouze u něj (na PC) vyjdou nadějně vypadající tituly Control, Ancestors: The Humankind Odyssey a Phoenix Point. Za prvním stojí studio Remedy, které nám dalo hry jako Max Payne a Alan Wake. Další vyvíjí Patrice Désilets, bývalý kreativní ředitel Ubisoftu, který je zodpovědný za první tři díly Assassin's Creedu a Prince of Persia: The Sands of Time. A tahovku Phoenix Point chystá legenda Julian Gollop, který v minulosti rozjel sérii X-COM.
Roční exkluzivitu (nevýhradní) bude mít také na The Outer Worlds od studia Obsidian, které teď vlastní Microsoft. Nové RPG od tvůrců Pillars of Eternity, Star Wars: KOTOR 2 nebo Fallout: New Vegas ale bude dostupná i ve Windows Storu. Akorát na Steam a další obchody se dostane až později.
A když už jsme u těch obchodů, Epic má dohodu s Humble Bundlem, který bude přeprodávat jeho hry a z něhož si Epic nebude brát žádné provize.
PS: Od dnešního večera bude v Epic Games Storu zdarma pěkná indie adventura Oxenfree.
Lepší grafika i fyzika
Epic také oficiálně promluvil o podpoře ray tracingu v Unreal Enginu 4.22, o které jsme nedávno psali. Schopnosti prezentoval na demu Troll, které vytvořil Bjorne Larson. Renderovalo se v reálném čase na GeForce RTX 2080 Ti.
Budoucí Unreal Engine 4.23 pak přinese nový fyzikální a destrukční model příznačně nazvaný chaos. Technologické demo s roboty demolující město prý také bylo renderováno v reálném čase.