Facebook bude vnucovat staré příspěvky, pokud si je napoprvé nepřečtete

Sdílet

 Autor: Redakce

Co byste řekli na to, kdyby vám v novinách předhazovali staré články, které jste si včera nepřečetli? To samé učiní Facebook s příspěvky. Podle vlastního algoritmu totiž pozná, které byste chtěli vidět, ale při listování Vybranými příspěvky (český název pro News Feed) jste se k nim nedostali. Facebook je proto přesune nahoru na úkor jiných.

Facebook bude vnucovat staré příspěvky, pokud si je napoprvé nepřečtete
Facebook bude vnucovat staré příspěvky, pokud si je napoprvé nepřečtete

Reaguje tak na stížnosti uživatelů i správců stránek, kterým vadilo, že jejich obsah lidé vůbec nevidí. Facebook změřil, že až 43 % příspěvků lidé vůbec nestihnou přečíst, na stránce se k nim nedorolují. Síť už přitom dnes používá upřednostňovací funkce podle důležitosti místo řazení příspěvků chronologicky. Novinkou tedy je, že ty důležité zprávy, obrázky a videa ukáže znovu, pokud jste je napoprvé (napodruhé, napotřetí?) neviděli.

Teoreticky tím může vzniknout ještě větší zmatek v News Feedu, uživatel úplně ztrácí kontrolu nad tím, co a kdy uvidí. Facebook proto vytáhne nahoru příspěvky od lidí nebo stránek, které často lajkujete, sdílíte nebo pod nimi komentujete, roli bude hrát i to, jak se k nim staví vaši přátelé. Důležitý je rovněž formát příspěvku. Jestli častěji reagujete na fotky místo psaných statusů, Facebook se zaměří spíš na obrázky. A pokud budete některé příspěvky schovávat nebo nahlašovat kvůli nevhodnosti, síť si to také bude pamatovat a jejich autory znevýhodní.

bitcoin školení listopad 24

 

Facebook to však myslí dobře. Místo, aby vše nechal na uživateli, byť si ten nepořádek způsobil sám přátelstvím se stovkami lidí a sledováním desítek stránek, pomůže lidem vybrat, co by měli vidět. Firma na svém blogu tvrdí, že se skupinka uživatelů, která novou funkci testovala, o 5 % více zapojovala (lajky, sdílení, komentáře) do příspěvků od lidí a o 8 % více do příspěvků od stránek. A zatímco dříve stihli přečíst jen 57 % postů z News Feedu, v novém prostředí to bylo až 70 %.