Celkové náklady na provoz se totiž zvýšily o téměř 1,2 miliardy. Facebook zdvojnásobil částky, které dává do marketingu a výzkumu/vývoje. Jen v minulém čtvrtletí dal na výzkum více než miliardu, tedy zhruba třetinu tržeb.
Většina tržeb pochází z reklamy (3,32 mld.), na mikrotransakcích Facebook vybral 226 milionů. Zcela jasně dominuje mobilní reklama, jejíž tržby dělají 73 %. Na účtech a v obchodovatelných aktivech má firma 12,4 miliardy. Má tedy dostatek prostředků na horší časy i případné velké akvizice. Mluví se o tom, že Facebook je jedním ze zájemců o koupi mapové služby Here od Nokie.
Facebook má již 1,44 miliardy aktivních uživatelů
Facebook také tradiční prozradil několik čísel o aktivitě na síti:
- Každý měsíc se k Facebooku alespoň jednou přihlásí 1,44 miliardy uživatelů (13% meziroční nárůst), z toho jen na mobilech 1,25 miliardy (24% nárůst).
- Denně se k síti připojí 936 milionů uživatelů (17% nárůst), z toho na mobilech 798 milionů (31% nárůst).
- WhatsApp má 800 milionů měsíčně aktivních uživatelů, Skupiny na Facebook používá 700 milionů lidí, Messenger 600 milionů a Instagram více než 300 milionů.
- Na Facebooku lidé každý den zhlédnou přes čtyři miliardy videí.
- Facebook má již dva miliony inzerentů.
- Pokud Facebook sečte všechny své komunikační služby, jejich uživatelé si mezi sebou denně pošlou 45 miliard zpráv. WhatsApp se teď naučí normálně telefonovat. Totéž umí i Messenger, u kterého Mark Zuckerberg uvádí, že tvoří již 10 % světových VoIP hovorů.
Zdroj: Facebook