Sdílení pozice už umí třeba Twitter, ale jeho funkce je jednoduchá, stejně jako celá síť. Funkci buď aktivujete, nebo necháte vypnutou. Pokud je aktivní, každý tweet ponese souřadnice nebo registrované místo. Samozřejmě jen pokud je napsán v mobilní verzi v přístroji, který geolokaci umí přečíst.
Facebook Places nabídne více možností. Jestli znáte Foursquare nebo Gowallu, setkali jste se s termín „check in“. Tím se na daném místě přihlásíte a dáte ostatním vědět, že tam jste. Taková místa můžete vyhledávat, nebo vytvářet nová. Na Facebooku to funguje stejně.
Jste v nově otevřeném obchodním centru? Použijete check in jestliže už je místo na Facebooku zaregistrováno, jinak založíte nové. Přátelé vidí, že se zde nacházíte, k tomu ještě můžete přidat vzkaz. Pokud jsou někteří vaši přátelé s vámi, na místě je můžete také označit. V případě, že mají s sebou také chytrý telefon, objeví se u nich zpráva, že jste je na místo přidali, a po potvrzení se tam také automaticky „čeknou“.
Places zahrnují ještě funkci „People Here Now“. Jedná se o dočasný seznam osob, kteří se nacházejí poblíž. Vidět je můžete jen vy a další přihlášení na daném místě. Třeba na koncertu je pravděpodobné, že sdílíte hudební vkus a třeba tak najdete nové přátele.
Tyto volby lze nastavit pomocí nových položek v záložce zabezpečení. Funkce může zůstat globálně vypnutá, ale zrušit můžete také tagování sebe na místech přátel nebo funkci People Here Now.
Places budou zatím dostupné jen ve Spojených státech, další země budou přidávány postupně. Funkce vyžaduje buď aplikaci Facebook pro iPhone, nebo přihlášení se na stránce touch.facebook.com v prohlížeči s podporou HTML5 a geolokací. Specializované programy pro další platformy se také časem objeví.
Funkce bude přístupná i skrz Graph API, takže ji bude možné integrovat i do dalších aplikací a stránek za pomoci protokolu Open Graph. Facebook už podepsal dohodu s předními poskytovateli geoslužeb, takže „check in“ se bude sdílet mimo samotné aplikace i na Facebooku. Týká se to Gowally, Foursquare, Yelp a InCrowd.
Ale to neznamená konec těchto služeb, spíš doplnění a zpřístupnění větším masám, kteří dál než za Facebook nevidí. Navíc konkurenční služby jsou více hravé (odznaky, starostování apod.), u Facebooku jen hlásíte, že jste tady a támhle. Alespoň prozatím.
Zdroj: Facebook blog