Druhé čtvrtletí Facebooku přineslo rekordní tržby ve výši 13,2 miliardy dolarů (42% meziroční růst) i čistý zisk 5,1 miliardy (31% růst). Oproti předchozímu čtvrtletí ale růst zpomalil a také analytici čekali lepší čísla. To vyvolalo velkou paniku na burze, když cena akcií během 24 hodin klesla o 20 %. Pětinové pokles znamená, že tržní hodnota Facebook je o 150 miliard nižší než včera. Samotný šéf a zakladatel firmy Mark Zuckerberg tak přišel o 16,8 miliardy dolarů (viz Euro.cz). Ale zpět k výsledkům. Facebook od začátku dubna do konce června utržil 13 miliard na reklamě a jen 200 milionů na mikrotransakcích. Inzertní příjmy z mobilů činí již 91 %, před rokem to bylo 87 % pro mobily a 13 % pro počítače.
Facebook má aktuálně 2,23 miliardy aktivních uživatelů za měsíc a 1,47 miliardy těch, kteří se k němu připojují každý den. Alespoň jednu z jeho sítí (FB, Messenger, Instagram nebo WhatsApp) měsíčně využívá 2,5 miliardy lidí.
TIP: Jak Zuckerberg (ne)vysvětlil ochranu uživatelských dat
Uživatelská základna samotného Facebooku meziročně vzrostla o 11 %, ale v Evropě došlo k prvnímu propadu. Oproti prvnímu čtvrtletí se snížil počet měsíčně aktivních uživatelů o tři miliony a denních o jeden milion. Podle Facebooku jde o následek GDPR, resp. úprav podmínek fungování služby a nutnost vyžádat si nový souhlas. Řadu lidí nejspíš i po skandálu okolo Cambridge Analyticy vyděsilo, co všechno Facebook ví a dělá.
Na finančních výsledcích se sice odliv Evropanů neprojevil, ale v následujících čtvrtletích prý Facebook výrazně zvýší provozní náklady kvůli zlepšování ochrany soukromí. A to už má mít viditelný dopad na zisk.