Největší sociální síť světa zažila rekordní konec roku 2017. Od září do prosince Facebook utržil 13 miliard dolarů a vydělal 4,3 miliardy. Tržby mu meziročně vzrostly o 47 %, čistý zisk pak o 56 %.
Drtivá většina příjmů pochází z reklam, mikrotransakce za služby a aplikace mají na svědomí jen 193 milionů dolarů. Již 89 % inzertních příjmů pochází z mobilů. Facebook meziročně navýšil počet denně i měsíčně aktivních uživatelů o 14 %. Celosvětově se k němu alespoň jednou za měsíc přihlásí 2,1 miliardy uživatelů, denně pak 1,4 miliardy.
Nejvýrazněji roste v Asii, naopak v Severní Americe již počet uživatelů stagnuje. Američanů a Kanaďanů, kteří se k Facebooku přihlašují každý den, je dokonce o milion méně než před rokem (184 oproti 185 milionům).
Přestože je uživatelů ze Severní Ameriky nejméně, tamní region tvoří polovinu příjmů Facebooku. Rozpočítáno na uživatele, v USA a Kanadě firma utržila 26,76 dolaru na uživatele, v Asii je to jen 2,54 dolaru. Celosvětový průměr je 6,18 dolaru. Každý den tak Facebook vygeneruje 1,40 Kč za každého uživatele.
TIP: Facebook se změní a bude zase hlavně o přátelích, říká Zuckerberg
Firma se pochlubila i dalšími statistikami. WhatsApp má již 1,5 miliardy aktivních uživatelů, každý den pošlou 60 miliard zpráv. Bazar Markeplace již využívá 700 milionů lidí.