Technologický sektor zažil na podzim menší krizi, Facebook se jí ale dokázal vyhnout. Firma hlásí rekordní výsledky za čtvrtletí i celý rok. Facebook během poslední tří měsíců roku 2018 utržil 16,6 miliardy dolarů, což je o 30 % více než před rokem. Čistý zisk dokonce vzrostl o 61 % na 6,9 miliardy. Za celý rok pak Facebook utržil 55 miliard (38% růst) a skončil se ziskem 22 miliard (39% růst).
Většinu jeho kvartálních příjmů tvoří reklama. Pochází z ní 16,64 miliardy dolarů, jen 274 milionů mají na svědomí mikrotransakce a další formy poplatků. Na jednoho uživatele Facebook během celého kvartálu utržil v průměru 7,25 dolaru, tj. 54 Kč na měsíc. Tradičně je ale velký rozdíl ve výkonnosti jednotlivých regionů. V USA a Kanadě utrží 34 dolarů na hlavu, v Evropě celých 11, ale ve zbytku světa, kde už má třikrát více uživatelů to nejsou ani 3 dolary.
Uživatelská základna síti stále roste. Jednou za měsíc se k Facebooku přihlásí již 2,32 miliardy lidí, jednou denně je to 1,52 miliardy. V obou případech je to o 9 % více než před rokem. Pokud bychom počítali Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger, každý měsíc alespoň jednu z těch aplikací zapne 2,7 miliardy uživatelů, denně pak 2 miliardy. Zvláštní čísla k ostatním službám ale firma neuvádí.
TIP: Facebook umožní mezidruhovou komunikaci mezi Messengerem, WhatsAppem a Instagramem