Po finančních výsledcích Intelu a AMD teď s obvyklým zpožděním dopočítala kořist i Nvidia, která má posunuté účetní období a fiskální třetí kvartál (už fiskálního roku 2022) pro ní byl tvořen srpnem, zářím a říjnem.
Už během ohlášení předchozích finančních výsledků za druhý účetní kvartál (6,5 miliardy $) to vypadalo, že teď v Q3 FY 2022 překročí tržby Nvidie úroveň 7 miliard $ za kvartál, protože firma stanovila prognózu 6,8 miliardy s tolerancí dvou procentních bodů a svůj odhad většinou o dost překoná. A skutečně to tak také dopadlo, tržby firmy se dostaly na 7 miliard dolarů – přesně na 7,103 miliardy $. Jde o rekordní tržby a také o 50 % nárůst proti stavu před rokem.
Firma měla hrubou marži 65,2 % a čistý zisk 2,464 miliardy dolarů, o 84 % víc, než před rokem. Dělá to 97 centů na jednu akcii a je to z hrubého zisku 2,671 miliardy $ (daň tedy asi opět nebyla moc vysoká, sazba vychází podle Nvidie 6,6 %).
4 miliardy dolarů grafiky, 3 miliardy servery
Stejně jako celková výše tržeb je pozoruhodné, že 4,092 miliardy dolarů pochází z grafických produktů (GPU). Kdysi (dejme tomu přes 8–10 lety) Nvidia měla celá tržby někde okolo 900 milionů dolarů za stejný trh (a to se ještě něco musí odečíst Tegry a výpočetní produkty), což ukazuje, jak moc tento trh narostl – i když to pravda také asi svědčí o tom, že také hodně narostly průměrné nominální ceny herních grafických karet.
3,011 miliardy měla nyní Nvidia za výpočetní a další neherní produkty, opět pozoruhodně vysoké číslo – AMD má zřejmě ze serverů jen asi miliardu. Intel coby naprostý král této oblasti má za kvartál 6,5 miliardy $, což by Nvidia, nezastaví-li se tempo jejího růstu, skoro mohla dohnat v dohledné době.
V rozdělení podle „tržních platforem“ uvádí Nvidia, že už jen ani ne polovina tržeb je z herní oblasti. Položka Gaming tvořila 3,221 miliardy dolarů (42% meziroční navýšení proti minulému roku). Podle Nvidie jsou mimochodem již téměř všechny prodávané grafiky GeForce typu Lite Hash Rate s omezeným výkonem těžby.
Serverová GPU, síťový hardware (ex-Mellanox) a další datacentrové produkty dělaly 2,936 miliardy dolarů (55% meziroční nárůst). Profesionální grafické karty Quadro a související produkty měly tržby 577 milionů (nárůst o 144 % meziročně). Naopak relativně malé jsou pořád tržby z automobilů (135 milionů dolarů, 8% meziroční nárůst).
Tržby za speciální těžební GPU klesly o 61 %
Nvidia uvádí 234 milionů dolarů v položce OEM and Other, kde by měly být zahrnutá mimo jiného speciální GPU vyráběná speciálně pro těžbu kryptoměn a prodávaná přímo Nvidií. To je 21% meziroční nárůst, ale je to výrazně nižší tržba než 409 milionů v předchozím kvartálu. Je to proto, že prodeje těchto produktů šly mezikvartálně dolů.
Teď v Q3 údajně kryptokarty řady CMP přinesly tržby 105 milionů $, zatímco v Q2 to bylo 266 milionů $. Ovšem i LHR grafiky GeForce se asi pořád prodávají i na těžbu, takže tato položka rozhodně nepředstavuje všechno, co má Nvidia z kryptobubliny. Ta je jistě zodpovědná i za část tržeb v kapitole „Gaming“.
Galerie: Těžební karta Nvidia CMP 170HX s čipem GA100 a HBM2e
Příště skoro osm miliard $...
Jako obvykle je součástí výsledků také prognóza na čtvrtý účetní kvartál (Q4 FY 2022, což je listopad 2021 až leden 2022). V tom Nvidia očekává tržby už dokonce 7,4 miliardy dolarů, s tolerancí dvou procentních bodů. Hrubá marže má být podobných 65,3 %.
S přihlédnutím k překročení, kterého se proti prognóze reálné výsledky obvykle dopustí, by nejspíš mohly tržby dosáhnout až nějakých 7,7–7,8 miliardy $ (víc by pak bylo větší překvapení). S takovou by se celkové tržby Nvidie za celý rok dostaly na něco kolem 27 miliard dolarů.
Zdroj: Nvidia