Ušetří vám čas. Google Assistant za vás počká ve frontě hovorů

5. 10. 2020

Sdílet

 Autor: logo: Google | koláž: Petr Urban / Cnews

Jak mohou algoritmy – někdy označované jako umělá inteligence – změnit různé aspekty našich životů? Google v praxi předvádí jeden příklad. Zaměřil se na telefonování do různých organizací, při němž strávíme určitý čas čekáním, až na nás přijde řada. Co kdyby za vás frontu vystál software? Reklamní gigant v aplikaci Telefon od Googlu zavádí podporu pro to, aby za vás Google Assistant frontu „vystál“.

Upozorní vás, když přijdete na řadu a můžete začít hovořit se člověkem na druhé straně. Do té doby se můžete věnovat jiným činnostem. Je ale jasné, že i v této disciplíně se algoritmy budou muset zdokonalovat a zprvu nemusí být vše dokonalé. Uvedená funkce je prozatím prezentována jen na smartphonech Pixel 5 a Pixel 4a (5G), navíc pouze v USA. Oficiálně se jedná o testovací verzi funkce, jež podporuje pouze bezplatné linky.

Čekání ve frontě hovorů Google postavil na vlastní technologii Duplex, s níž se už několik let pokouší dosáhnout toho, aby počítač hovořil jako člověk z masa a kostí. Právě ona během hovoru rozpozná nejen zvukový podkres přehrávaný při čekání, ale také předem nahrané a zpravidla se opakující informační hlášení (a nakonec živého člověka, až se ozve, že jste už na řadě). Zatímco je hovor při čekání minimalizovaný na pozadí, na obrazovce se objevují titulky, takže přehled nad hovorem neztratíte. Analýza hovoru probíhá lokálně, nevyžaduje tudíž datové připojení.

ICTS24

[video width="400" height="700" mp4="https://www.cnews.cz/wp-content/uploads/2020/10/google-assistant-hold-for-me-official.mp4" loop="true" autoplay="true" webm="https://www.cnews.cz/wp-content/uploads/2020/10/google-assistant-hold-for-me-official.webm"][/video]

Zdroj: blog The Keyword