Google sice umožňoval odhlášení reklamního ID už dříve, ale nyní má dojít k zpřísnění. Ne však stejným způsobem, jako u Applu. Změna se projeví v chystaném Androidu 12, se kterým už vývojáři nebudou mít přístup k reklamnínu ID. Pokud o něj aplikace požádá, dostane jen řetězec nul. Řešení bude dostupné na konci tohoto roku.
Toto identifikační číslo ale slouží i k analýze či omezení podvodů. Google pro tyto účely hodlá nabídnout jiné technické řešení. Google není narozdíl od Applu příliš hardwarovou firmou a je na prodeji reklamy závislý. Přílišným omezením by uškodil i sám sobě.
Tip: Facebook má problém. 9 z 10 uživatelů mu v novém iOS nedalo souhlas se sledováním
Zatímco Apple nabízí řešení opt-in, kdy se uživatelé musí ke sledování přihlásit, tak u Googlu půjde o nějakou formu opt-out, kdy bude možné se odhlásit. A v takových případech se společnosti spoléhají na to, že to většina uživatelů neudělá. U Applu naopak většina uživatelů souhlas neudělí, což se velmi nelíbí Marku Zuckerbergovi.
Jak se odhlásit z cílených reklam na Androidu?
Jděte do Nastavení | Google | Reklamy a zaškrtněte zatržítko. Systém vás ale informuje, že pokud vymažete mezipaměť, bude cílení reklamy opět aktivní.
zdroj: notebookcheck