se zakládala na pravdě. Google opravdu bude blokovat reklamy, avšak jen ty nevhodné. Firma to dnes oznámila na blogu s tím, že blokátor se v Chromu objeví začátkem roku 2018.
Cílem přitom není zahubit reklamní byznys, jen ho uzdravit. Google se zapojil do Koalice pro lepší reklamu, ve které jsou zástupci médií, reklamní sítě i samotní inzerenti. Společně plánují, jaké formáty reklamy fungují a jaké jsou příliš agresivní. Koalice má také pravidla, které reklamy jsou už za hranou. Tyhle typy (viz galerie) bude Google blokovat na mobilu i počítači.
Vadí vyskakovací okna, automaticky hrající reklamy se zvukem, okna s odpočtem času nebo velké připíchnuté bannery překrývající text. Google bude spravedlivý a nevhodné reklamy zablokuje také na svých webech i ve svém reklamním systému, který využívají stránky třetích stran.
Firma věří, že to přiměje inzerenty i média, aby přišly s lepším způsobem, jak prodávat obsah. Desetisekundové čekání na načtení reklam, uzavření pop-upů nebo ztlumení zvuku není správná cesta.