Google navrhuje e-mailovou revoluci. Zprávy budou interaktivní

14. 2. 2018

Sdílet

 Autor: logo: Google | koláž: Cnews

Na podzim 2015 se Google pokusil „rozbít“ internet tím, že navrhl nový formát AMP pro webové stránky. Zjednodušený web by existoval vedle toho běžného, který je datově náročný a kvůli množství skriptů se dlouho načítá. AMP obsahuje jen to nejnutnější a načtení je okamžité.

Řada médií již tuto funkci nabízí a články exportuje i ve formátu AMP. K této verzi se pak dostanete skrz vyhledávač Googlu. Na druhé straně je zase mnoho médií, které AMP odmítají a varují před tím, že jde o technologii, která není v zájmu čtenářů ani vydavatelů, ale pouze Googlu. Viz Kill Google AMP before it kills the web na The Register.

Google si ale nedá pokoj a po webu chce AMP prosadit i v jiné internetové službě, e-mailu. E-mail tady byl všech všemi whatsappy a messengery, před webem a dokonce i před komerčním internetem. Systém elektronických dopisů se zavináčem v adrese navrhl v roce 1971 Ray Tomlinson. Od té doby se e-maily několikrát změnily, především v posledních 20 letech. Zprávy už lze formátovat, posílat v zašifrované podobě, a hlavně k nim díky webovým klientům mám přístup odkudkoliv.

TIP: Zemřel Ray Tomlinson (74). Vytvořil první e-mail a dal smysl zavináči

Co Google chce pomocí AMPu změnit na e-mailu? Jeho podstatu ze statické na dynamickou. Co je dnes v e-mailu psáno, to je dáno. V budoucnu to již platit nemusí. AMP má do e-mailů přinést interaktivní formuláře, tlačítka pro potvrzení návštěv různých akcí nebo stále aktualizované informace.

bitcoin školení listopad 24

Fungovat to může tak, že vám přijde nabídka na výhodný zahraniční pobyt. Vy si rovnou v textu e-mailu vyberete termín ubytování a zaplatíte. Nebo dostanete pozvánku na konferenci s omezeným počtem míst. V e-mailu bude vidět aktuální počet volných vstupenek a zároveň tam bude tlačítko pro rezervaci.

Specifikace AMPu je veřejně dostupná na GitHubu a Google doufá, že nový formát adoptují i služby a klientské aplikace třetích stran. Sám jej v Gmailu nabídne ještě v průběhu roku.