S prvním typem má zkušenosti i Google, který vizuální zpracování používá třeba v Picase, nástroji Goggles nebo novém obrazovém hledači. Spojení s PittPatt proto dává smysl, pokud je na tom malá firmička technologicky dále. Finanční pozadí nebylo zveřejněno.
Technologie rozpoznávání obličejů bude jednou hrát důležitou roli v mnoha odvětvích. Mohou ji využít bezpečnostní složky (Velký bratr vás bude sledovat všude), už teď napomáhá třídit domácí fotogalerie, ale v budoucnu můžete třeba s mobilem namířit na obličej člověka a dohledat si jej.
Google už tuto funkci připravenou měl, nakonec ji však do Goggles nezařadil. Je to velké bezpečnostní riziko a podle Erica Schmidta je to prý první technologie firmy, kterou vytvořili, úspěšně otestovali, ale nakonec ji zrušili. Dokud nevytvoří dokonalou ochranu (a neprůstřelné podmínky používání), do praxe toto rozpoznávání zatím nepůjde. Technologie totiž může hodně pomáhat, ale také ubližovat.
Napadlo mě teď jedno šílené použití. Spolu s augmented reality byste zamířili smartphonem na slečnu z ulice, na displeji byste kromě reálné scény viděli u jejího obličeje bublinu s výcucem z Google+. Má 26 let, je svobodná a hledá partnera se zájmem o brazilské tance. Jenže revoluce v balení je snadno zneužitelná.
Zdroj: WSJ