Google+ má problém. Kvůli nezájmu uživatelů odcházejí i tvůrci her

15. 6. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

Je tomu deset měsíců, kdy Google ve své sociální síti udělal prostor pro herní vývojáře. Počáteční nabídka 16 titulů se za necelý rok rozrostla k dnešním 43. Už to je podezřelé nízké číslo. Větším průšvihem pro Google však možná bude odchod významných producentů.

V sekci her na Google+ už nenajdeme hry Bejeweled Blitz, Diamond Dash, Bubble Island (PopCap/EA) ani Monster World (Wooga), které přišly hned v první vlně loni v srpnu. Wooga přímo řekla, že na Facebooku mají větší ohlas a počet aktivních hráčů. PopCap, resp. nový majitel EA, se prý chtějí soustředit na nové díly Bejeweled, ale z Google+ odejít nechce, Google je prý důležitým partnerem.

Google+ má podle odhadů přibližně 150 milionů aktivních uživatelů, Facebook přes 900 milionů. Obě herní společnosti mají jen na Facebooku okolo 40 milionů aktivních uživatelů za měsíc a v oblasti her je poráží jen King.com (51,7 mil.) a Zynga (255 mil.). Úspěch na Facebooku ale neznamenal automaticky úspěch na konkurenční síti.

 

Přitom pro vývojáře je Google+ atraktivní platforma, i když ji Google ještě neotevřel pro všechny. V rámci výdělků si Google nechává jen 5% provizi, zatímco Facebook bere rovných 30 %. Jenže hráčům je ekonomická stránka věci ukradená a vývojáři budou podnikat raději v místě s nižšími příjmy, kde ale díky počtu uživatelů vydělají více. Přitom se Google hodně snaží. Ikonka s hrami je na viditelném místě, vedle stream příspěvků zase neustále vidíte herní tipy, když „potřebujete pauzu“. Facebook hry tolik nevnucuje.

bitcoin školení listopad 24

Co vy? Hrajete na Facebook či Google+? Vnímáte nějaký rozdíl ať už v komunitě nebo množství titulů?

Zdroj: AllThingsDigital