Hlavní navigace

Google prý zaplatil tvůrcům Adblocku Plus, aby neblokovali jeho reklamy

Sdílet

 Autor: Redakce

S více než 200 miliony instalacemi je Adblock Plus (ABP) nejpoužívanějším nástrojem pro blokování webových reklam. Doplněk pro prohlížeče funguje v Chromu, Firefoxu, Opeře i na Androidu. Sami tvůrci chtějí z webu odstranit všechny otravné reklamy, sledování pohybu, zatočí s podvrženými doménami a umožní odstranit také sociální tlačítka.

Rakouský web Horizont.at píše, že Google tvůrcům ABP zaplatil, aby se jeho reklamy objevily na tzv. whitelistech, neboli seznamech povolených reklam. O částce se nemluví a Google zprávu komentovat nechce. Firma prý není jediná, na seznamech je i ruský vyhledávač Yandex nebo e-shop Amazon.

I když zní tento postup paradoxně, tvůrci Adblocku pro to mají stanovená pravidla. Chtějí blokovat jen otravnou reklamu, tj. popup okna, reklamy před videem, flashové a jiné blikající bannery. Textová reklama nebývá problém, stejně jak jednoduchá grafická. Na oficiálním webu je i zmínka o tom, že firmy si mohou zapsání do whitelistu zaplatit.

 

ICTS24

K čemu je pak blokátor reklam, který dělá výjimky? Pravidla se týkají hlavních komunitních filtrů, které se řídí politikou tvůrců ABP. Pokud by někdo chtěl nadále blokovat i reklamy Googlu a jiných schválených společností, může. Jen si musí filtry nastavit sám, nebo používat alternativní zdroje.

Na Cnews.cz blokování reklam rozhodně neschvalujeme, neboť nás inzerce živí. Pokud nás, nebo jiné weby rádi čtete a navštěvujete, vypnutí Adblocku je to nejmenší, co můžete udělat.