Google rozjede mobilní reklamu, dokončil obchod s AdMob

28. 5. 2010

Sdílet

 Autor: Redakce

Americký úřad FTC oficiálně posvětil prodej reklamního systému AdMob internetové jedničce. Google projevil zájem už loni na podzim a 9. listopadu se dohodl na akvizici za 750 milionu dolarů. O AdMob měl zájem i Apple, ale byl pomalejší a nakonec koupil o polovinu levněji Quattro Wireless, který se stal základem jejich nové platformy iAd.

Google tvrdí, že se vyhledávání na mobilech a chytrých telefonech během dvou let zpětinásobilo a jen v prvním čtvrtletí 2010 lidé hledali o 62 % více než v předchozím kvartálu. Několik mobilních vychytávek už používají, třeba Click-to-Call, který ve výsledcích z Places najde telefonní číslo, na které je možné ihned zavolat.

AdMob v akci při nakupování hry Assassins Creed II, zdroj: AdMob

Samotný AdMob měl vlastní řešení textových reklam, mini bannerů, ale třeba také interaktivní video reklamu pro iPhone. Představte si, že si pustíte nějakou ukázku hry či filmu a při přehrávání máte k dispozici sadu speciálních ovládacích tlačítek. Jedním skočíte na recenzi titulu, druhé vás přesune na Amazon, kde si film/hru zakoupíte.

ICTS24

Z toho bude nadále těžit i Google, ale ve spojení s vlastními službami to dostane nový rozměr. Hledat totiž nemusíte pouze psaním, ale v zahraničí můžete do telefonu klíčová slova namluvit, vyfotit objekt pomocí Goggles apod. Tyto funkce budou užitečné i pro uživatele, ale Google nejspíš chce vytvořit jednotnou platformu pro mobilní verze stránek. Sami na tom vydělají a inzerentům přijdou zákazníci.

Zdroj: Google