Vyhledávač Googlu je v Česku třikrát používanější než Seznam

17. 2. 2020

Sdílet

Google stále ukusuje z koláče Seznamu, ale jeho růst již zpomaluje. Ukazuje to analýza marketingové agentury eVisions, která používanost vyhledávačů odhaduje na základě dat stovky svých klientů. Statistika zároveň ukazuje, že na ostatní vyhledávače se v Česku spoléhá jen málokdo. Google a Seznam jsou zdrojem 97 % návštěv, zatímco na Yahoo, Bing, Yandex a další připadají 3 %.

Pokud se zaměříme jen na souboj Googlu a Seznamu, ten první již vede v poměru 76 : 24. Ještě před šesti lety byly síly vyrovnané, v prvním čtvrtletí 2014 Google těsně prohrával 47 : 53. Ladislav Kos z eVisions odhaduje, že letos Google přidá další jeden nebo dva procentní body.

TIP: Tyhle vyhledávače vám Android nabídne jako alternativu pro Google

Výše zmíněná čísla platí za všechny platformy dohromady. Na počítačích (71 : 29) nebo tabletech (70 : 30) Google nemá „takovou převahu“, ale vyhledávání na mobilech drtivě ovládl (83 : 17).

TIP: Záměr? Běžné výsledky i reklamy vypadají na Googlu stejně

ICTS24

Srovnání obou rivalů je samozřejmě jen orientační a omezené menším vzorkem dat. Vyhledávače bohužel nejsou prověřovány žádným stejným důvěryhodným auditem, jako je v Česku NetMonitor (kde Google chybí, ale Seznam nikoliv). Na jiném vzorku by podíly mohly vypadat odlišně. Kupříkladu podle Toplistu má Google zhruba 61 % zastoupení a Seznam 36,5 %. Na zbylé vyhledávače připadá 2,5 % návštěvnosti.

Zdroj: eVisions