My3D se bude prodávat za 30 dolarů. Nízká cena odhaluje použitou technologii. Oficiálně se to nikde neuvádí, ale nelze čekat nic jiného, než že se obraz na displeji rozdělí na dvě poloviny pro levé a pravé oko zvlášť. Systém čoček zajistí, aby se oko na takovou krátkou vzdálenost neunavilo a zaostřilo, a zároveň ukáže každému oku pouze jednu polovinu displeje.
Hasbro My3D bude pecka, zdroj: MNN
Hasbro píše o 360° zážitku ve třech dimenzích. A vlastně má pravdu. Pokud to aplikace dovolí, otáčením hlavy kolem dokola můžeme díky akcelerometru a gyroskopu (u nových generací hraček Applu) získat pokaždý jiný úhel pohledu. Představte si takovou rozšířenou (augmented) realitu, kdy by reálný obraz zachytávala zadní kamera přístroje (trochu posunutý, protože čočka není uprostřed), software by pak do reálného světa doplnil další prvky rovnou ve 3D.
To si přímo žádá specializované hry, se kterými Hasbro nejspíš přijde. Zatím ale bude hrát prim video. Výrobce má dohodu s kanálem Discovery, Sony a Imaxem, což pro začátek stačí. 3D zážitek nebude na prťavém displeji žádné terno, ale třeba konečně prokáže své kvality jemný displej Retina.
Mně se nápad líbí, s velkými firmami za zády a nízkou cenou mu předvídám úspěch. Možná větší než opravdové 3D autostereoskopické displeje, které chystá třeba Sharp. Ty budou drahé, se spoustou neduhů (jeden správný úhel pohledu) a vlastně jinak úplně k ničemu. Hasbro My3D je hračka a tomu bude podřízen i celý ekosystém.
Zdroj: MNN