Jeden e-shop, dvě ceny. Obchody mohou „trestat“ za věrnost

11. 2. 2019

Sdílet

Až 4,5 milionu českých uživatelů navštíví alespoň jednou za měsíc Heuréku, největší srovnávač zboží na tuzemském internetu. Sledují reputaci e-shopů, čtou recenze produktů a samozřejmě také hledají nejnižší ceny. Co vás možná až dosud nenapadlo, je, že přes Heuréku můžete dokonce získat vyšší slevu.

Na tuto zajímavou skutečnost o víkendu upozornil Jan Kvasnička, ale již před dvěma lety se tématu na svém blogu věnoval František Vaverka. Pokud e-shop navštívíte zadáním adresy do prohlížeče, u produktu může být vyšší cena než při návštěvě skrz srovnávač. E-shop tak de facto znevýhodní pravidelné nakupující, kteří jsou jinak spokojení a navštěvují jej přímo.

Vaverka uvedl příklad s obchody i-Hračkářství.cz a MegaKnihy.cz, Kvasnička upozornil na parfumerii Notino.cz a pod jeho tweetem se objevil i tip na VašeČočky.cz. Marketingové triky tedy zkoušejí obchody různého zaměření. U Notina se sleva klidně se zvýší z 25 na 40 %, což u dražších parfémů dělá i několik stovek rozdílu.

TIP: Není sleva jako sleva. Jak nenaletět na falešné výprodeje?

ICTS24

E-shopy mohou stejné zboží ocenit pokaždé jinak. U zmíněného Notina jsem objevil odlišné ceny jen v případě Heuréky, ale obchodu nic nebrání nasadit jinou slevu při přístupu z konkurenčního Zboží.cz, Facebooku, cashbackových portálů (jako je Tipli.cz) nebo třeba reklam. U čínských obchodů se zase můžete často setkat s tím, že nákup přes mobilní aplikaci je levnější než přes web na počítači. Někdy se nemusí lišit slevy, ale dostanete jiné výhody jako bezplatnou dopravu či dárek navíc.

Nakupující tak musí být pořád ve střehu. Snad v budoucnu někdo vyvine metasrovnávač, který bude srovnávat ceny různých srovnávačů…

Používáte při nakupování srovnávače cen?