HTC udělalo velký skok pro lepší VR. Co přinesou brýle Cosmos a Vive Pro Eye?

10. 1. 2019

Sdílet

 Autor: Redakce

Je to přesně rok, co HTC představilo zdokonalené VR brýle Vive Pro a k nim bezdrátový adaptér. Ani letos se jejich stánek na CESu neobešel bez důležitých novinek. Pro rok 2019 chystá HTC hned dvě hardwarové a dvě softwarové.

Hlavním tahákem budou brýle Vive Pro Eye, které do obchodů dorazí v druhém čtvrtletí. Název i design napovídají, že půjde o vylepšenou předchozí generaci, ale jestli se dočkáme i vyššího rozlišení, frekvence nebo rozšíření zorného úhlu, to zatím nevíme. První dva parametry by se ale posunout mohly, protože jedna z nových vychytávek umožní zlepšit obrazovou kvalitu, aniž by to mělo velký dopad na hardwarové nároky herního počítače.

Řeč je o eye trackingu, technologii pro sledování očí. Kolem čoček se nacházejí nové senzory sledující, kam se uživatel dívá. Novinka přinese nové možnosti bezdotykového ovládání, takže VR si budou moci lépe vychutnat i lidé s hendikepem. Pohyb očí se může přenést i na virtuální postavu, takže v různých sociálních službách budou avatary umět interpretovat nové emoce.

Především ale eye tracking může ulehčit práci grafické kartě. V plném rozlišení by se zobrazila jen část zorného pole, na kterou oko zaostřilo, zatímco periferní oblast by měla méně detailů. S tzv. foveated renderingem se počítá do nové generace VR brýlí s extrémním rozlišením. HTC Vive Pro Eye k tomu dělá první krok a tento dynamický rendering nabídne ve spolupráci s Nvidií. Ta na CESu oznámila, že architektura Turing bude foveated rendering plně podporovat. Podporu ale budou muset zahrnout také hry a aplikace, nebude automaticky dostupná všude.

Jeden kabel a bez majáčků

HTC odhalilo i brýle Vive Cosmos, o nich toho ale víme ještě méně. Vývojáři dostanou ještě začátkem roku dev kity, o dostupnosti komerční verze ale Tchajwanci promluví až někdy v průběhu sezóny. Zatím víme jen to, že Cosmos s sebou přinese úplně nové ovladače a že se brýle odejdou bez základnových stanic. Budou obsahovat čtyři kamery a tradiční pohybové senzory, které mají lokalizaci v prostoru zvládnout ve stejné kvalitě.

Zjistili jsme, že více než 85 % zájemců o virtuální realitu vnímá snadnou instalaci a použití jako nejdůležitější faktor při nákupu VR headsetu,“ řekl generální ředitel americké pobočky HTC Vive Daniel O`Brien. „Věříme, že Cosmos bude skvělou volbou pro ty, kteří do VR zatím neinvestovali a zároveň nabídne skvělé zážitky i zkušeným fanouškům virtuální reality.

Šušká se, že Cosmos budou první s podporou VirtualLinku, což je nové rozhraní založené na USB-C, které jedním kabelem umí přenášet obraz, zvuk, data i napájení.

Lepší VR ekosystém

V květnu HTC ve svém obchodě Viveport nabídne nové předplatné Infinity, které zájemcům za jeden poplatek zajistí neomezený přístup ke všem více než 500 VR aplikacím a hrám. Cenu zatím neznáme. V současnosti ale roční tarif stojí 2370 Kč, nabízí jen 60 titulů a uživatelé mohou každý měsíc spustit jen pět z nich.

ICTS24

HTC nás dále navnadilo něčím, co nazývá Vive Reality System. Popis i video jsou příliš vágní na to, abychom z nich pochopili, co novinka přinese a jaký je její potenciál. Pravděpodobně jde ale o jakýsi virtuální svět, kdo si lidé budou spouštět další VR aplikace a potkávat se s jinými uživateli. Součástí Vive RS má být také nový webový prohlížeč od Mozilly. Novinka bude nejdříve dostupná pro brýle Cosmos.