Konkurence ukázala, že o produkty poskytované zdarma – typicky dotované reklamou – je zájem. Nevadí přitom tolik, že toho neumějí tolik co placená konkurence, kvůli ceně je člověk schopný přistoupit na pár kompromisů. Bohužel Microsoft není Google a nemůže všechno dotovat reklamou. Aspoň ne dnes.
Zlevnění licencí a časem uvolnění zdarma přijít muselo, tlak byl příliš velký. Jenže jak si má firma nahradit příjmy? Jedna z otázek na Turnera zněla, jestli je firma připravena na Windows začít prodělávat. Odpověď zní, že nikoli. Microsoft na systému zkusí vydělat peníze jinak. Turner si myslí, že může Windows obohatit zpoplatněnými službami.
Které to budou, ovšem momentálně netušíme. Více se dozvíme na jaře, případně až během léta. Když se podíváme na současné portfolio spolčenosti, napadnou vás Office 365, Skype nebo Xbox Music. Hudba nicméně patří ke službám které ve spoustě zemí včetně Česka dostupné nejsou.
I proto svítá naděje, že Microsoft na rozšíření zapracuje. Nezdá se pravděpodobné, že by byla formou předplatného prodávána samotná Windows. Kdoví, třeba firma uvede ještě další služby. Už Osmičky měly být postavené na tom, že skrze ně Microsoft uživatelům nabídne placené multimediální služby.
Ty ovšem v Česku nemáme, což rovněž ochuzuje náš zážitek z používání zařízení s Windows 8. Microsoft je sám proti sobě, když služby nabízí jen v hrstce zemí. Jinak se v moderním světě do vydělávat ještě podílem z prodeje aplikací, Redmondští by ovšem potřebovali svůj Windows Store pořádně nakopnout. Povede se to s Windows 10?
via ZDNet