Redmondští by se velice rádi stali firmou vyrábějící zařízení a poskytující služby. První generace tabletů Surface však byla propadák a neprodaly se ani dva miliony. Kvůli přehnaným očekáváním a ambicím firma odepsala 900 milionů dolarů. Druhá generace se má lépe, byť se stále nebavíme o prodejním trháku. Podle nových informací firma v posledních devíti měsících na tabletech ztratila dalších 300 milionů.
Tip: Tablety Surface byly po Vánocích v Severní Americe úspěšnější než Nexusy
V posledním čtvrtletí Surface do kapsy Microsoftu nalil pěkných 494 milionů. Navzdory tomu firma na tabletech 45 milionů tratila. To je ještě o šest milionů víc, než kolik ztratila v posledním čtvrtletí roku 2013. Problém spočívá v tom, že prodělá na každém zařízení, které prodá. V uplynulých devíti měsících zaznamenala příjem ve výši 1,8 miliardy dolarů, jenže výdaje se vyšplhaly na 2,1 miliardy.
Navzdory tomu, že firma tablety dotuje, se jejich cena nedá ani omylem označit za nízkou. Často slyšíte výkřiky s doporučením ohledně snížení ceny, aby se Surface začal prodávat masově. Jak vyplynulo ze situace, prostor pro zlevňování není. Co Microsoft stojí tolik peněz? Dobrá otázka, vzhledem k tomu, že Apple vydělá slušné peníze na každém iPadu. Nejspíš to bude drahá výroba.
Zatímco dotování herních konzolí si firma vynahradí na prodeji her, příslušenství a služeb, nenapadá mne rozumný způsob, jak by si Microsoft vynahradil ztráty za každý prodaný Surface. Vyžívání služeb Outlook.com nebo hledání pomocí integrované Bingu ve Windows 8 výdělečné obchody nebudou. Navíc životnost konzole je podstatně vyšší, tablety měníme častěji.
Zdroj: Microsoft via Computerworld Blogs