Hráči již koupili dva miliony kopií Kingdom Come. Studio Warhorse mění majitele

13. 2. 2019

Sdílet

Dnes je to přesně rok, co vyšla největší česká hra v historii – středověké RPG Kingdom Come: Deliverance. Tvůrci z pražského Warhorse Studios prozradili, že během té doby již prodali dva miliony kopií hry pro PC, PS4 a Xbox One. To ale není tou největší zprávou. Studio totiž necelých 8 let po založení mění majitele. Stávající vlastníci se dohodli na akvizici s rakouskou společností Koch Media, která pro změnu patří švédskému gigantu THQ Nordic.

Warhorse Studios momentálně stále ještě vlastní podnikatel Zdeněk Bakala (70% podíl) a vývojáři Martin Klíma (13%) s Danem Vávrou (17%). Koch Media získá celou společnost i práva na hru a původním investorům vyplatí 42,8 milionu eur (1,1 miliardy korun), z toho 40,4 milionu v hotovosti a 2,4 milionu formou akcií v THQ Nordic. Hodnota studia po odpočtu dluhů je 33,2 milionu eur. Společnost mimo jiné prozradila, že Warhorse za rok 2018 utržil 42 milionů eur a skončil s hrubým provozním ziskem 28 milionů.

TIP: Poslední česká recenze Kingdom Come: Deliverance

Stát se součástí rodiny THQ Nordic je důležitým mezníkem pro naše studio. Začali jsme jako malý startup s hrstkou zaměstnanců, kteří byli dost nadšení, aby se připojili k tomuto náročnému projektu. Dovednosti našeho týmu, důvěra a podpora našeho hlavního investora a nadšení našich fanoušků, kteří podpořili rozvoj Kingcom Come: Deliverance prostřednictvím kampaně na Kickstarteru, nám pomohly vyrůst na mezinárodní úroveň. Věříme, že podpora společnosti THQ Nordic nám přinese další posun v naší misi přinést našim zákazníkům skvělé hry a rozšířit hranice herního průmyslu,“ říká šéf Warhorse Studios Martin Frývalský.

Warhorse Studios je jedním z předních nezávislých studií v Evropě a jsem hrdý na to, že ho mohu uvítat ve skupině THQ Nordic. Kingdom Come: Deliverance, kterého se prodalo více než 2 miliony kopií, bylo velkým úspěchem. Těším se na pokračování spolupráce se zakladateli, kteří budou nadále řídit studio pod silnou tvůrčí svobodou,“ říká Lars Wingefors, generální ředitel THQ Nordic. Ta před rokem mj. koupila i vydavatelství Deep Silver, které se postaralo o vydání fyzických kopií Kingdom Come.

Na zprávě je důležité, že noví majitelé budou chtít Warhorse ponechat kreativní svobodu. Neměl by se tak opakovat scénář předchozího Vávrova působiště. Studio Illusion Softworks (série Hidden & Dangerous a Mafia) v roce 2008 koupili Američané z Take-Two Interactive a rychle zahájili transformaci na 2K Czech. Dan Vávra už u Mafie 2 byl jen scenáristou a na realizaci se nijak výrazně nepodílel. Z firmy nakonec odešel. Mafia 3 už byla spíš americkou hrou, i když se na ní podílela řada českých tvůrců.

Prodeje KCD

Ze zprávy pro investory THQ Nordicu vyplývá i několik dalších zajímavostí. Z oněch 2+ milionů prodaných kopií je jen 28% fyzických a 72 % digitálních. Z toho na PC je fyzických jen 12 % a digitálních 88 %. Na konzolích je situace vyrovnaná, fyzických je 49 % a digitálních 51 %.

Díky poměrům můžeme vypočítat, že na PC se prodalo minimálně 1,1 milionu kopií, zatímco na obou konzolích zhruba 900 tisíc. Ze zprávy ale také vyplývá, že zmíněné dva miliony nejsou prodeje základní hry, ale jsou v nich zvlášť započítána i všechna placená rozšíření.

THQ investorům ukázalo rovněž grafy vývoje prodejů na Steamu. Nejvíce se kopií se prodalo s prvním čtvrtletí 2018, celkem 552 tisíc, druhý kvartál přinesl 95 tisíc, třetí 193 tisíc a čtvrtý pak 393 tisíc. Celkově 1,23 milionu kopií jen na Steamu. O odstavec výše jsme psali, že na PC se celkově prodalo 1,1 milionu (fyzické kopie i digitální na Steamu a GOGu). Tady vzniklá velká nekonzistence, kterou neumíme vysvětlit.

Oživeno: PR manager studia Tobias Stolz-Zwilling na Twitteru uvedl, že prodali 2 miliony kopií základní hry a půl milionu DLC. Verze pro PC má nadpoloviční podíl. Edic pro PS4 bylo více než pro Xbox One.

bitcoin_skoleni

kcd 2 miliony Prodeje Kingdom Come: Deliverance, oficiální statistiky Warhorse Studios

Budoucnost Warhorse

Prozatím vyšla tři příběhová DLC, to nejnovější Band of Bastards minulý týden. Tvůrci říkají, že jejich prostřednictvím doplní hru o prvky, které slíbili v kickstarterové kampani, ale nestihli jej dodat do základní hry. Podle roadmapy už tak vyjde jen jedno placené rozšíření A Woman's Lot, kde se hráči chopí ženské hrdinky a do světa rytířů by měl přibýt také psí společník. Autoři momentálně hledají testery, kteří by na jaře pomohli DLC vyladit. Z toho lze usuzovat, že by mohlo vyjít ještě v první polovině 2019.

Tím se dostáváme k další části investorské zprávy. V ní stojí, že Warhorse momentálně zaměstnává 120 lidí, ale v následujících letech plánuje tým rozšířit až na 160. Explicitně také uvádí, že ve druhé polovině roku začnou práce na zatím neoznámeném projektu. Co to bude, zatím nevíme. Logicky by se nabízelo pokračování KCD, které mělo otevřený konec. A hlavně by se mohlo posunout do atraktivního období husitských válek.