Týká se to například Bradleyho Colburna, jehož kanál theRadBrad sledují téměř dva miliony uživatelů. Colburn během tří let na YouTube nahrál asi 3000 videí, které fanoušci zhlédli více než 600milionkrát. Aktuálně už obdržel 75 varování. Problémem prý není záznam průchodu hrou, tzv. gameplay, ale hudba a zvukové efekty. Ty tvoří jen malou část záznamu, na videích je totiž hlavní komentář autora během hraní. Ačkoliv Google ani vlastníci práv nepožadují smazání obsahu, pro provozovatele kanálů to znamená konec příjmů, peníze totiž shrábnou jiní.
YouTubers: Pls let us know if you've had videos flagged today. These may be illegitimate flags not instigated by us. We are investigating.
— Capcom-Unity (@Capcom_Unity) December 10, 2013
Už dříve se takto ozývalo především Nintendo, které si do gameplay videí vynutilo reklamy. Magazín Kotaku však na základě tvrzení několika lidí tvrdí, že ContendID je teď mnohem agresivnější a možná reaguje i na videa, která jsou v pořádku. Herní vydavatel Capcom už na Twitteru píše, že varovná hlášení nepocházejí od nich.
Jiný z autorů dokonce tvrdí, že mu chodí i hlášení na svobodnou hudbu nebo muziku, kterou si koupil a licencoval pro použití ve vlastních videích.
Provozovatelé kanálů i majitelé práv jistě mají na gameplay videa jiné názory. Pro jednoho je to bezplatná reklama na hru, pro další parazitování na cizím obsahu. Na čí stranu se asi postaví Google?
Zdroj: Kotaku via +Martin Fiala