Microsoft chce více vlastních her. Údajně kupuje studio stojící za nejlepšími RPG současnosti

10. 10. 2018

Sdílet

 Autor: Redakce

Podle několika zdrojů magazínu Kotaku je Microsoft blízko akvizice herního studia Obsidian Entertainment. Otázkou prý už není jestli, ale kdy bude obchod dokončen. V minulosti to byl přitom právě Microsoft, který kalifornské studio málem pohřbil.

Obsidian připravoval exkluzivně pro nový Xbox One hru Stormlands, ale Microsoftu se nelíbila a před dokončením od ní dal ruce pryč. Studio tak přišlo o zdroj financí, hru nemohlo dokončit a muselo i část týmu propustit. Další projekt vznikl hlavně díky podpoře fanoušků. Obsidian na Kickstarteru představil nové izometrické RPG nazvané Project Eternity, které nakonec bylo jednou z nejúspěšnějších crowdfundingových kampaní. Skoro 74 000 lidí přispělo na hru celkově čtyřmi miliony dolarů. V roce 2015 pak hra vyšla pod názvem Pillars of Eternity.

Letos na jaře studio vydalo skvěle přijatý druhý díl. V historii má Obsidian spoustu výborných RPG. Od roku 2004 firma vydala Star Wars Knights of the Old Republic II, Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas, Dungeon Siege III, South Park: The Stick of Truth nebo Tyranny. Studio teď chystá nové RPG (podrobnosti firma nezveřejnila), které by tak v budoucnu mohlo přijít exkluzivně jen pro Xbox a Windows 10.

TIP: Microsoft přinese konzolové hry na mobily. Díky streamování

bitcoin školení listopad 24

Pro Microsoft by to nebyla první letošní herní akvizice. Na veletrhu E3 oznámil, že koupil rovnou čtyři studia. Jde o Playground Games (série Forza Horizon), Ninju Theory (Hellblade: Senua’s Sacrifice), Undead Labs (survival série State of Decay) a Compulsion Games (We Happy Few). Kromě toho založil nové studio The Initiative.

Před třemi lety Microsoft pohltil Mojang, tvůrce Minecraftu. Na nedávném Mineconu tvůrci uvedli, že chystají nové akční RPG Minecraft: Dungeons. Druhý díl původního Minecraftu nepřijde. Mojang bude místo toho hru stále aktualizovat a doplňovat o nové funkce. Nechce prý tříštit komunitu na dvě a více her, proto chce stále podporovat jeden titul. Ten je navíc stále mimořádně úspěšný. Měsíčně jej hraje 91 milionů lidí, žádná jiná hra na tom není lépe.