Hlavní změnou je, že diváci nemusejí jen pasivně přihlížet. Pokud to hráči dovolí, mohou diváci ovlivňovat průběh hry. Tvůrci zmiňují například Minecraft, ve kterém diváci můžou nastavit různé výzvy, vybírat za hráče nástroje apod. Je to hodně velká divočina a ani po půl hodině zkoušení Beamu jsem nepochopil, jak, kdy a které hry můžu vzdáleně řídit.
" width="560" frameborder="0" height="315">
Většina hráčů nejspíš jede v pasivním módu jako u zmíněného Twitche. Proti němu má Beam jednu velkou výhodu – kratší dobu odezvy. Zatímco vysílání na Twitchi běží i s několikasekundovým zpožděním, Beam slibuje odezvu v řádu nižších stovek milisekund.
Ale proč o tom píšeme? Nadějnou službu právě koupil Microsoft (částku nezveřejnil) a Beam zařadil do herní divize Xboxu. Nadále poběží nezávisle na různých platformách, ale do budoucna lze očekávat lepší provázání s herními konzolemi nebo hrami pro Windows 10. Microsoft také slibuje posílení infrastruktury, aby Beam mohl rychlou odezvu nabídnout i pro rozšiřující se uživatelskou základnu.
Zdroj: Microsoft