Firma zaznamenala několik dílčích úspěchů. Daří se balíčku Office pro firmy i spotřebitele. Oběma segmentům rostou příjmy, spotřebitelská verze Office 365 má již 22,2 milionu předplatitelů. Našlápnuto má Microsoft v cloudu. Příjmy Azure šly o 110 % nahoru. Jenže kvůli rozšiřování datacenter musela firma o pětinu zvýšit také provozní náklady.
Pro nás nejzajímavější oblastní jsou osobní počítače. Příjmy z Windows poklesly o 7 % kvůli krizi PC. Reklama posílila o 55 % díky integrovanému Bingu ve Windows 10. Příjmy z herní divize šly o 7 % nahoru díky 22% růstu sítě Xboxu Live a 9% růstu videoher. Slabší prodeje Xboxu 360 a snížení cen Xboxu One ale přinesly do kasy o 26 % méně z konzolového byznysu.
Microsoft prodal jen 2,3 milionu Lumií
Microsoft prodal jen 2,3 milionu Lumií, horší výsledek měly tyto telefony jen v prvních dvou čtvrtletích, kdy vůbec přišly na trh. Ještě loni ve stejném období Microsoft prodal 8,6 milionu Lumií. Z 24,7 milionu kusů na 15,7 milionu poklesly také prodeje hloupých telefonů. Celkově se příjmy z mobilů propadly o 47 %. Naopak tablety hlásí 56% růst díky vyšší poptávce po modelech Surface Pro 4 a Surface Book.
Zdroj: Microsoft